"Câştiguri piramidale" la Herbalife
Compania este anchetată de Comisia Federală de Comerţ a Statelor Unite. Herbalife a salutat începerea anchetei "întrucât pe piaţă circulă dezinformări masive".
13 Martie 2014, 13:50
Comisia Federală de Comerţ a Statelor Unite a început o anchetă la firma Herbalife, după un an de supraveghere a practicilor comerciale ale companiei de produse nutriţionale.
Miercuri, compania cu sediul în Los Angeles, care a fost acuzată de utilizarea a unui sistem de vânzări piramidal, a anunţat că este anchetată, ceea ce a dus la o scădere temporară a acţiunilor, potrivit publicaţiei online The Verge.
Reprezentanţii Herbalife au precizat însă că şi-a desfăşurat activitatea în conformitate cu legile aflate în vigoare.
"Având în vedere dezinformările masive existente pe piaţă, compania salută decizia autorităţilor de a porni o anchetă", se arată într-un comunicat de presă al companiei.
"Suntem încrezători că Herbalife este în conformitate cu toate legile şi reglementările aflate în vigoare", se mai menţionează în document.
Afacerea Herbalife se concentrează în jurul vânzării de suplimente nutritive prin intermediul unor reprezentanţi comerciali, nu în magazine.
Pierderi financiare "pentru majoritatea participanţilor"
Produsele sunt comercializate pe internet sau prin intermediul reprezentanţilor, care le vând prietenilor sau cunoştinţelor.
E un model similar celui utilizat de companiile Avon sau Amway.
În decembrie anul trecut, cu ocazia investigării unei firme care vindea cursuri de instruire, Comisia Federală de Comerţ a Statelor Unite a atras atenţia că este considerată "schemă piramidală" acţiunea care presupune "recrutarea constantă a participanţilor".
"În proporţie de aproximativ 90%, cei care participă la acest gen de schemă înregistrează pierderi financiare ca urmare a planului de plăţi conceput de companie", a arătat Comisia.
Din decembrie 2012, Herbalife a fost ţinta managerului de fonduri de investitii speculative, Bill Ackman, care a cerut parlamentarilor şi publicului să forţeze autorităţile să lanseze o anchetă prin care să se stabiliească dacă firma utilizează sistemul de marketing piramidal.