Bruxelles-ul caută noi modalităţi de îmbunătăţire a tranzitului de mărfuri pe relaţia cu Ucraina
O echipă de experţi inspectează în acest sens porturile româneşti, moldoveneşti şi ucrainene de la Dunăre.
Articol de Maria Măndiţă, Galaţi, 01 Septembrie 2023, 16:47
O echipă de experţi de la Bruxelles inspectează porturile româneşti, moldoveneşti şi ucrainene de la Dunăre pentru a găsi noi modalităţi de îmbunătăţire a tranzitului de mărfuri pe relaţia cu Ucraina.
Aceasta ar putea astfel să exporte mai multe cereale pe Dunăre, după ce Rusia s-a retras din acordul care asigura tranzitul securizat prin Marea Neagră.
Însoțiți de reprezentanți ai ministerului transporturilor, Delegația Comisiei Europene a urcat la bordul unui remorcher al Administrației Fluviale a Dunării de Jos, navigând de-a lungul Dunării, în zona marilor operatori economici portuari din Galați.
Marcela Costea, director al Companiei Naționale Administrația Porturilor Dunării Maritime Galați: În anul 2021 am avut un trafic de aproximativ 4000-5000 de tone. În anul 2022, după declanșarea războiului, am avut un trafic de 100 de ori mai mare, dar cu mult mai mic decât cantitatea pe care noi am preconizat-o, iar în primele șase luni ale anului 2023 constatăm o diminuare dramatică a nivelului de mărfuri tranzitate dinspre Ucraina spre altă destinație prin porturile administrate de APDM, Galați și Brăila, principal la doar 35-36 mii de tone.
Administrația Portuară a Dunării Maritime continuă seria investițiilor cu fonduri europene și guvernamentale. Chiar astăzi, conducerea APDM a semnat contractul de construcție a 641 de metri de cale ferată cu ecartament larg care va permite garniturilor de tren din Ucraina și Republica Moldova să descarce marfa atât în Port Bazinul Nou Galați, cât și în cele trei dane de pe Dunăre, administrate de Regia Autonomă Zona Liberă Galați.
Este a doua cale feroviară cu ecartament larg din Galați, prima care ajunge până în Port Docuri fiind operaționalizată încă de anul trecut de Compania Națională CFR.