Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Autostrada Comarnic-Braşov, obiectiv de importanţă naţională ?

Guvernul s-a răzgândit şi doreşte acum să renunţe la parteneriatul public-privat pentru realizarea autostrăzii de pe Valea Prahovei.

Autostrada Comarnic-Braşov, obiectiv de importanţă naţională ?

Articol de Florin Lepădatu, 22 Iulie 2019, 07:48

Guvernul s-a răzgândit şi doreşte acum să renunţe la parteneriatul public-privat pentru realizarea autostrăzii de pe Valea Prahovei, la mai mult de un an de când anunţase că preferă această soluţie.

Acum, premierul Viorica Dăncilă a declarat că ar fi mai bine dacă tronsonul Comarnic-Braşov ar fi construit integral cu fonduri guvernamentale, pentru că în acest fel lucrările ar putea începe mai repede.

Anunţul neaşteptat al premierului a fost urmat imediat de reacţii atât din partea opoziţiei, cât şi din partea specialiştilor care monitorizează desfăşurarea proiectelor de infrastructură.

Costin Grigore a urmărit subiectul şi are detalii în radiojurnal: "Premierul Viorica Dăncilă a explicat că decizia de renunţare la parteneriatul public-privat este motivată de obstacolele birocratice.

Ea a declarat ieri la Ploieşti că doreşte ca autostrada Comarnic-Braşov să fie declarată obiectiv de importanţă naţională, pentru ca birocraţia aferentă începerii lucrărilor să fie eliminată.

Viorica Dăncilă: "Am hotărât să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima şedinţă de CSAT această autostradă să devină de importanţă naţională.

La noi s-a format această instituţie a contestaţiilor şi pentru a trece de toate aceste obstacole cred că soluţia este ca această autostradă să devină de importanţă naţională, astfel încât să începem construcţia cât mai repede din fonduri guvernamentale."

Anunţul premierului vine la mai mult de un an de la momentul în care Guvernul declarase că renunţă la negocierile cu Banca Mondială pentru finanţarea construcţiei autostrăzii pe Valea Prahovei şi că preferă în schimb parteneriatul public-privat.

Motivul a fost şi atunci faptul că soluţia a parteneriatului public-privat ar face ca lucrările să se mişte mai repede.

Valoarea contractului era estimată la 1,4 miliarde de dolari, iar lucrările ar fi trebuit să înceapă anul acesta şi să se încheie peste patru ani, însă abia la finalul lunii mai 2019 guvernul a avut o întâlnire pregătitoare cu un consorţiu chino-turc, interesat de construcţia autostrăzii.

Până acum nu s-a semnat însă niciun contract de începere a lucrărilor, iar specialiştii care monitorizează proiectele de infrastructură cer guvernului să răspundă pentru timpul pierdut cu parteneriatul public-privat.

Paul Dorneanu, preşedintele Asociaţiei "Construim România", a explicat pentru Radio România Actualităţi că autostrada ar putea fi construită şi pe etape, începând cu centuri moderne de ocolire a oraşelor de pe traseu.

Paul Dorneanu: "Pentru noi este inexplicabil de ce guvernul a insistat pentru a patra oară să încerce să facă acest proiect cu investiţii private, în momentul în care noi avem fonduri europene nerambursabile.

Şi cred că ar fi foarte important ca cineva să fie tras la răspundere pentru această situaţie în care am ajuns."

O reacţie a venit duminică şi de la liderul PNL Ludovic Orban, care a criticat imediat anunţul, spunând că bănuieşte că premierul ar avea intenţii ascunse legate probabil de finanţarea campaniei pentru prezidenţiale.

Etichete : autostrazi
Ministrul Finanțelor, reacție la anunțul agenției Fitch
Economie 22 Februarie 2025, 13:16

Ministrul Finanțelor, reacție la anunțul agenției Fitch

Agenția de evaluare financiară internațională confirmă ratingul României pe termen lung la categoria BBB minus, cu...

Ministrul Finanțelor, reacție la anunțul agenției Fitch
Fitch menţine România în categoria de rating recomandată investiţiilor
Economie 22 Februarie 2025, 10:26

Fitch menţine România în categoria de rating recomandată investiţiilor

Agenţia de evaluare financiară internațională confirmă ratingul României pe termen lung la categoria BBB Minus, cu...

Fitch menţine România în categoria de rating recomandată investiţiilor
România va solicita modificarea Planului Național de Redresare și Reziliență
Economie 21 Februarie 2025, 21:12

România va solicita modificarea Planului Național de Redresare și Reziliență

Premierul Marcel Ciolacu s-a întâlnit vineri la Bruxelles cu președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen.

România va solicita modificarea Planului Național de Redresare și Reziliență
Eurostat: Ponderea energiei regenerabile în UE, la peste 45% din consum
Economie 21 Februarie 2025, 19:10

Eurostat: Ponderea energiei regenerabile în UE, la peste 45% din consum

Eurostat precizează că este cea mai mare creștere înregistrată de la debutul colectării datelor statistice, în 2004.

Eurostat: Ponderea energiei regenerabile în UE, la peste 45% din consum
Termocentrala de la Paroșeni își va relua activitatea luni
Economie 21 Februarie 2025, 16:15

Termocentrala de la Paroșeni își va relua activitatea luni

Termocentrala de la Paroșeni poate produce 150 de megawați, însă nu ar avea suficient combustibil din cauza producției...

Termocentrala de la Paroșeni își va relua activitatea luni
Dragoș Anastasiu, numit consilier onorific pentru relația cu mediul de afaceri
Economie 21 Februarie 2025, 15:01

Dragoș Anastasiu, numit consilier onorific pentru relația cu mediul de afaceri

Dragoș Anastasiu este antreprenor.

Dragoș Anastasiu, numit consilier onorific pentru relația cu mediul de afaceri
Rabla pentru Tractoare
Economie 21 Februarie 2025, 14:43

Rabla pentru Tractoare

Fermierii care vor să-şi înlocuiască utilajele agricole uzate cu unele moderne vor avea la dispoziţie programul "Rabla pentru...

Rabla pentru Tractoare
Aurul înregistrează noi maxime istorice
Economie 21 Februarie 2025, 13:26

Aurul înregistrează noi maxime istorice

Analiștii spun că această creștere a fost influențată de o serie de factori care se vor menține pe termen lung.

Aurul înregistrează noi maxime istorice