Apple, Google şi Microsoft, pe podium în topul celor mai valoroase mărci
Companiile din domeniul înaltei tehnologii ocupă primele patru poziţii în topul celor mai valoroase mărci din lume realizat de cel mai mare grup de firme de comunicare.
Articol de Sergiu Şteţ, 28 Mai 2015, 19:23
Companiile din domeniul înaltei tehnologii ocupă primele patru poziţii în topul celor mai valoroase mărci din lume realizat anual de cel mai mare grup internaţional de firme de comunicare.
Cel mai valoros brand este deţinut, în cadrul ediţiei 2015 a Topului, de compania Apple.
Valoarea mărcii Apple a crescut în ultimul an cu peste 60%, ajungând la 245 de miliarde de dolari, cel mai valoros brand din lume.
Pe locul doi se află marca Google - cu valoarea estimată la aproape 175 de miliarde de dolari, urmată de Microsoft - cu 115 miliarde de dolari.
Aceste sume nu reprezintă capitalizarea companiilor sau valoarea activelor ci doar valoarea mărcii înregistrate.
Prima marcă din alt domeniu decât tehnologia este VISA - a companiei de plăţi electronice - estimată la 90 de miliarde de dolari, pe locul cinci în top zece.
În domeniul alimentar, Coca Cola pe locul opt şi McDonalds pe locul nouă sunt mărci care valorează fiecare peste 80 de miliarde de dolari.
Realizatorii topului remarcă o scădere a importanţei brandurilor europene şi o creştere a celor chinezeşti.
În top 100 al celor mai valoroase mărci din lume doar 24 mai sunt din Europa, în scădere faţă de cele 35 câte erau la prima ediţie a clasamentului realizată în 2006.