13% din PIB este asigurat de industria auto
Importul de automobile uzate e o mare problemă economică pentru că nu aduce nici un beneficiu statului român
Articol de Cătălin Cîrnu, 30 Mai 2017, 18:08
13% din produsul intern al României este asigurat de industria auto, iar cifra de afaceri a acestui sector depăşeşte 22 de miliarde de euro. Cele două mari platforme industriale de profil, Renault şi Ford, au înregistrat profituri.
La fel şi fabricile din ţară specializate în piese de schimb. Exporturile au crescut şi ele, însă importurile de maşini uzate care rămân în ţara noastră reprezintă o problemă deopotrivă economică şi ecologică, observă reporterul RRA Cătălin Cârnu.
Cifrele reprezintă semnul revenirii la normal a industriei auto româneşti, implicând aici şi companiile care realizează componente în domeniu. Motoarele, cutiile de viteze şi alte subansamble fabricate la Mioveni sunt expediate în toată lumea, la multe uzine ale Grupului Renault Nissan, echipând automobile ale acestei alianţe.
La fel se întâmplă şi cu propulsoarele EcoBoost de la Craiova, care ajung până în Brazilia şi China. În jurul celor două platforme industriale din ţară, dar şi în marile oraşe, ca Sibiu, Timişoara, Bucureşti, Braşov şi Cluj s-au dezvoltat şi companiile din industria conexă care furnizează echipamente şi altor constructori auto din întreaga lume.
Marea problemă în acest moment pentru piaţa autohtonă este importul de automobile uzate, pentru că statul român nu are nici un beneficiu, nici financiar şi nici din punct de vedere ecologic. Pentru o maşină nouă produsă în România, statul încasează la buget 3.500 de euro.