Studenţii, nemulţumiţi la începutul noului an universitar
Studenţii reclamă mărirea taxelor şi locurile insuficiente din cămine. Dincolo de aceste aspecte, mai importantă este găsirea unui loc de muncă.
Articol de Cristina Grecu, 30 Septembrie 2013, 19:20
Un nou an universitar începe pe fondul aceloraşi nemulţumiri faţă de mărirea taxelor şi locurile insuficiente din cămine.
Dincolo de condiţiile de zi cu zi din timpul studiilor, mai important este însă dacă anii de studiu îi vor ajuta pe studenţi să îşi găsească un loc de muncă.
Asociaţiile de studenţi spun că apar primele rezultate după ce, la începutul anului, au cerut, oficial, Ministerului Educaţiei, să facă demersuri pentru a le asigura locuri în care să facă practică şi, ulterior, să îşi găsească o slujbă.
Unul din cei mai importanţi indicatori în clasamentul universităţilor din lume este găsirea unui loc de muncă, după absolvire, iar pentru aceasta este necesară adaptarea la cerinţele pieţii, dar poate mai mult decât atât, parteneriatul cu potenţiali angajatori.
Ca să aibă aceleaşi şanse, studenţii din România au cerut, în mod oficial, sprijin Ministerului Educaţiei, la începutul anului şi au reuşit să încheie un acord, prin care acesta se angajează să facă toate demersurile pentru a aduce mai aproape de universităţi, marile companii.
Primele rezultate încep să apară. Nu există statistici, nici clasamente, dar după cum spune Şeila Abdulamit, secretar general adjunct al Uniunii Naţionale a Studenţilor din România, sunt rezultate concrete, mai ales pentru studenţii Politehnicii.
Şeila Abdulamit: Pe partea de electronică, telecomunicaţii şi tehnologie a informaţiei, pe partea de automatică şi calculatoare.
Reporter: Consideri că, totuşi, înţelegerea aceea a fost eficientă, pe care a anunţat-o domnul Costoiu, în ianuarie? A avut efecte?
Şeila Abdulamit: A avut, însă trebuie să facem progrese, să putem să implementăm, la nivel naţional.
În mesajul său de început de an universitar, şi preşedintele Traian Băsescu a arătat că dacă universităţile vor adapta oferta lor educaţională, în raport cu cererile reale de pe piaţa muncii actuale, acestea pot deveni poli regionali de dezvoltare, de unde ideea că dincolo de demersurile de la centru, adică de la Ministerul Educaţiei, fiecare instituţie de învăţământ superior ar trebui să facă propriul său efort, care va fi cu siguranţă răsplătit printr-un loc mai bun în clasament, implicit printr-un număr mai mare de studenţi. În ce priveşte clasamentele, autorităţile din Ministerul Educaţiei promit că le vor face până la sfârşitul acestui an universitar.