Programele şcolare "trebuie modificate"
Preşedintele Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar spune că este nevoie de o modificare a modului de predare, în relaţia profesor-elev.
18 Martie 2014, 14:44
La nivel naţional, au obţinut note peste cinci la simularea bacalaureatului circa jumătate din elevii claselor a XI-a şi a XII-a. În opinia sindicatelor din învăţământ, rezultatele sunt "dezastruoase" şi demonstrează că programele şcolare trebuie modificate şi sistemul de evaluare regândit.
În opinia preşedintelui Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, Şerban Iosifescu, una din principalele modificări în educaţie ar trebui să vizeze modul de predare.
După cum a explicat pentru RRA, rezultatele de la simulare sunt în linie cu cele înregistrate până acum de generaţia care se apropie de bacalaureat.
Şerban Iosifescu: Putem avea cel mai bun curriculum, cel mai revoluţionar, cele mai bune manuale. Dacă nu avem profesori capabili să creeze situaţii de învăţare care să fie favorabile elevului şi obţinerii unor anumite rezultate, nu avem absolut nimic.
Reporter: Cum explicaţi faptul că rezultatele au rămas aceleaşi înregistrate cu ani în urmă? Deci, să înţeleg că nu s-a schimbat nimic în această perioadă?
Şerban Iosifescu: S-au făcut foarte multe schimbări, dar aceste schimbări nu au ajuns să afecteze practica educaţională concretă, relaţia profesor-elev.
Reporter: Dacă ar continua schimbările de care vorbiţi şi s-ar aplica, rezultatele s-ar putea vedea peste zece, douăzeci de ani.
Şerban Iosifescu: Aşa este. În general, cam la 15 ani se pot vedea primele rezultate, pentru că nu poţi să aplici, de exemplu, un curriculum nou la tot sistemul de învăţământ.
Reporter: Şi o ultimă întrebare, domnule preşedinte Şerban Iosifescu. Apreciaţi că în vară, la examenul real de bacalaureat, rezultatele elevilor vor fi mai bune?
Şerban Iosifescu: Aici depinde de doi factori importanţi. Unul care ţine de nivelul de angajare şi de motivare al elevilor. Eu am informaţii din anumite şcoli că unii elevi, practic, nu au fost deloc motivaţi. Apoi, dacă într-adevăr s-au identificat nişte goluri în cunoştinţe, nişte probleme, există timp să fie remediate măcar într-o primă urgenţă.