Pasiune dezlănțuită și magie feerică în primele zile ale Anului Nou pe scena Operei Naționale București
Începutul Anului Nou aduce pe scena operei din București două titluri de operă (La Traviata de Giuseppe Verdi și Madama Butterfly de Giacomo Puccini) și un balet (Spărgătorul de nuci de Piotr Ilici Ceaikovski).
Articol de Radio România Actualităţi, 04 Ianuarie 2024, 10:53
Pasiune dezlănțuită și magie feerică în primele zile ale Anului Nou pe scena Operei Naționale București.
Începutul Anului Nou aduce pe scena operei din București două titluri de operă (La Traviata de Giuseppe Verdi și Madama Butterfly de Giacomo Puccini) și un balet (Spărgătorul de nuci de Piotr Ilici Ceaikovski).
Vineri, 5 ianuarie, ora 18:30, vă așteptăm la spectacolul de operă La Traviata de Giuseppe Verdi, a cărui principală protagonistă este cea mai cunoscută curtezană din Parisul regelui Ludovic-Filip.
Aceasta a sfârșit tragic, în 1847, la vârsta de numai 23 de ani, lăsând în urmă regrete și suspine. Anul următor, în 1848, Alexandre Dumas-fiul, unul dintre adulatorii celebrei cocote, transpune povestea lor de dragoste în romanul Dama cu camelii. Această încrucișare de destine a influențat profunzimea emoțională a operei, oferindu-i o autenticitate deosebită și o inegalabilă expresivitate.
Duminică, 7 ianuarie, ora 11:00, vă învităm la spectacolul de balet Spărgătorul de nuci de Piotr Ilici Ceaikovski, care recreează atmosfera magică a Crăciunului. Celebrul compozitor rus a început lucrul asupra creației sale în luna ianuarie a anului 1892, iar în martie opera a fost terminată, dând dovadă de o ireală forță inspirațională ce a creat o uriașă capodoperă, în care muzica și dansul se împletesc într-o perfecțiune desăvârșită.
Duminică, 7 ianuarie, ora 18:30, este programat spectacolul de operă Madama Butterfly de Giacomo Puccini, care se concentrează asupra deznodământului tragic a poveștii de iubire dintre o tânără japoneză și un ofițer american de marină.
Premiera mondială a operei din februarie 1904 de la Milano, n-a produs efectul scontat asupra publicului. Puccini a revizuit partitura, iar patru luni mai târziu opera a fost prezentată din nou, de data aceasta cu un real succes. „Este cea mai fină operă pe care am scris-o”, spunea compozitorul.
Versiunea producției de la Paris, din 1906, cu toate revizuirile ulterioare, este cea pe care o poate admira publicul astăzi.