Lege europeană de promovare a site-urilor mai prietenoase cu clienții
Uniunea Europeană impune reguli mai stricte în privinţa conţinutului de pe internet.
Articol de Bogdan Isopescu, 18 Februarie 2024, 14:16
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (18 februarie) - Realizator: În acest sfârşit de săptămână a intrat în vigoare legea pentru serviciile digitale, care urmăreşte să facă mediul online mai sigur, mai echitabil şi mai transparent.
Corespondenţă din Bruxelles - Reporter: Bogdan Isopescu - Toate platformele online cu utilizatori din Uniune trebuie să pună în aplicare măsurile, cu excepţia întreprinderilor mici - cele cu mai puţin de 50 de angajaţi şi o cifră de afaceri anuală mai mică de 10 milioane de euro. Măsurile se referă la combaterea conţinutului, bunurilor şi serviciilor ilegale, iar platformele online trebuie să le ofere utilizatorilor mijloace de a semnala aceste probleme. Aceleaşi platforme vor trebui să colaboreze cu aşa-zişi "notificatori de încredere", care vor avea prioritate în a semnala aceste probleme.
Unul dintre obiective este protejarea minorilor şi merge până la interzicerea totală a ţintirii minorilor cu reclame bazate pe crearea de profiluri sau pe baza datelor cu caracter personal. O altă măsură este ca reclamele să fie însoţite de informaţii cum ar fi motivul difuzării sau despre cei care au plătit pentru publicitate. Va fi interzisă publicitatea care vizează utilizatorii pe baza unor date sensibile, cum ar fi convingerile politice, cele religioase sau preferinţele sexuale.
Platformele online vor fi obligate să ofere explicaţii utilizatorilor pentru eliminarea conţinutului postat de aceştia sau pentru suspendarea contului. În paralel, trebuie să le ofere utilizatorilor acces la un mecanism de soluţionare a plângerilor şi tot aceste companii vor publica anual un raport privind procedurile de moderare a conţinutului.