Enciclopedia Britannica "renunţă la varianta tipărită"
În prezent 85% din veniturile firmei provin din vânzările online, afirmă reprezentanţii Enciclopedia Britannica. Potrivit acestora, în ultimul timp vânzările de tip print au fost neglijabile.
Articol de Ioana Dogaru, 14 Martie 2012, 08:46
După 244 de ani şi 32 de volume publicate, Enciclopedia Britannica nu va mai apărea în variantă print, informează BBC.
Britannica a lansat recent o versiune digitală a enciclopediilor sale, destinată calculatoarelor.
În prezent, 85% din veniturile firmei care obişnuia să vândă enciclopedii din uşă în uşă provin din vânzările online.
Compania Britannica se va concentra acum pe concurenţa cu Wikipedia.
"Vânzările de enciclopedii tipărite au fost neglijabile de mai mulţi ani", a declarat Jorge Cauz preşedinte la Enciclopedia Britannica.
Companii din lumea întreagă încearcă acum să îşi stimuleze prezenţa online în încercarea de a profita de o piaţă care se află în plină dezvoltare.
Diverse ziare, reviste şi chiar editorii de carte au venit cu versiunile online ale produselor lor, în timp ce un număr tot mai mare de cititori accesează informaţiile pe gadget-uri cum ar fi tabletele PC şi smartphone-uri.
Britannica a spus că decizia de a se concentra pe ediţiile online a fost influenţată de schimbarea modelului de consum.
"O enciclopedie printată se învecheşte în minutul în care a fost printată, în timp ce ediţia online este actualizată încontinuu." a spus Jorge Cauz.
Şi utilizatorii enciclopediei au declarat că preferă să folosească versiunea online mai mult decât cea tipărită.
Enciclopedia Britannica şi-a concentrat energia din ultimii ani pe software educaţional.