Schimbare de strategie în industria auto din SUA
Constructorii auto americani se orientează spre producţia de automobile mici, ca urmare a schimbării preferinţelor clienţilor. Pe fondul scumpirii benzinei aceştia preferă maşinile mici cu internet şi alte facilităţi.
31 Mai 2011, 15:36
După ani de zile în care a fost depăşită de rivalii japonezi, industria auto americană a făcut din producţia de maşini mici centrul strategiei sale, într-un moment de rapidă escaladare a preţurilor benzinei.
Eforturile General Motors şi Ford sunt deja răsplătite pe piaţa auto.
Micul model Fiesta de la Ford este modelul aşa numit subcompact care se vinde cel mai bine în SUA în acest an ,iar cel compact ca Chevrolet-ul Cruze de la GM a depăşit în ultima lună, toate celelalte vânzări ale modelelor similare, cu excepţia modelului Honda Civic.
Din maşinile mici vândute în luna aprilie, 27 % au fost modele americane, faţă de 20% anul trecut .
Experţii spun că cererea şi receptivitatea pieţii pentru asemenea modele nu existau în urmă cu 4-5 ani .
Sigur că transformările industriei auto din Detroit au fost determinate de cea mai puternică criză financiară în generaţii , care a schimbat cultura auto a publicului american după o întreagă istorie a acestuia de a conduce maşini mari.
Chrysler, cea mai mică companie auto din Detroit , face mai lent schimbările, dar cu ajutorul companiei partenere italiene Fiat, se îndreaptă în aceeaşi direcţie.
Accentul asupra modelelor auto mai mici s-a dovedit o necesitate pentru redresarea companiilor auto .
Din primăvara lui 2008, când preţul benzinei a atins 3,50 de dolari galonul, preţurile în creştere ale acesteia au determinat o adevărată migrare de la modelele auto mari la cele mai mici.
Analiştii industriei auto ca şi directorii companiilor spun că mutarea de strategie este, probabil, permanentă, întrucât clienţii preferă maşinile mici cu servicii de internet , sisteme de amuzament activate vocal şi scaune de piele cu sistem termic.
Semnele schimbării sunt evidente pretutindeni în statul Michigan, unde Ford a convertit o facilitate de producţie de SUV-uri într-una de construire a unor maşini mai mici care vor fi disponibile în versiuni hibride şi electrice, iar General Motors pregăteşte primul său model subcompact produs vreodată în SUA.