Probă de Drum – Suzuki SX4
Lista de prețuri se deschide la 14.600 de euro, dar clienții au de unde alege pentru că Dacia Duster, Skoda Yeti și Hyundai ix35 sunt doar trei dintre rivalii modelului japonez.
Articol de Cătălin Cîrnu, 27 Februarie 2017, 19:09
Preț de câteva zile m-am hotărât să mă alătur celor 1995 de români care anul trecut au adoptat “stilul de viaţă” în varianta producătorului nipon. Zis și făcut, astfel că am urcat în cel mai nou model SX 4 echipat cu motorul de un litru, o cilindree spre care s-au îndreptat toți marii constructori de pretutindeni.
Surpriza a venit imediat, chiar de la prima pedală de accelerație, când propulsorul a dat semne de nervozitate, iar mașina a demarat peste așteptările mele. Turbojetul aspirat, pe benzină, s-a dovedit sprințar chiar și la drumurile lungi, iar consumul de carburant pe distanța de 1000 de km s-a fixat la 6,1 litri la suta de km, deși traseul m-a purtat atât pe autostradă cât și prin Pasul Bârgăului, unde am remrcat și elasticitatea cutiei de viteze manuale în cinci trepte. Confruntat cu porțiuni de șosea acoperite cu mâzgă am descoperit și unul dinstre sistemele de siguranță activă care echipează crossoverul compact. Am selectat modul ”snow”, iar mașina s-a așezat perfect pe drum, oferind stabilitate chiar și în virajele luate cu sportivitate. Suspensiile și-au făcut treaba și la întâlnirea cu denivelările inerente sau cu gropile de pe șosea.
Și cum directivele UE spun că, după două ore petrecute la volan trebuie să iei o pauză de o cafea, am ținut să opresc într-o parcare unde am observat și detaliile designului exterior. Partea din faţă a fost modificată substanţial şi oferă un plus de masculinitate, deși grila masivă şi lucioasă par destinate unui model de off-road. La interior, am descifrat cu ușurință sistemul multimedia amplasat în centrul planșei de bord, sesizând că răspunsurile la comenzi sunt parcă mai rapide față de sistemul SYNC al celor de la Ford. La capitolul sonorizare, japonezii parcă au uitat că se numără printre pionierii tehnologiei sound, astfel că nici măcar reglajele la bași nu au putut îmbunătăți sunetul boxelor. La interior, sunt disponibile şi o consolă în plafon, suporturi pentru pahare (faţă/spate).
În functie de echipare, noul SX4 vine cu 7 airbag-uri, cu centuri pretensionate ELR cu prindere în 3 puncte, cu limitatoare de forţă şi reglabile pe înălţime (faţă), centuri cu prindere în trei puncte (spate), sistem ISOFIX de prindere a scaunului de copil pentru laterale spate, bare impact lateral în uşi, ABS + EBD, ESP, sistem autonom de asistenţă la frânare, semnalizare vizuală pentru frânarea de urgenţă, sistem de asistenţă la pornirea din rampă, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, funcţie de asistare la frânare. Modelul SX4 are o notă în plus de rafinament față de Vitara și îţi oferă suficient spaţiu pentru a-ţi pune în aplicare orice plan. Chiar şi cu cinci persoane la bord, noul SX4 are un portbagaj de 430 litri. Rabatând bancheta spate (60:40) se poate obţine şi mai mult spaţiu pentru bagaje. De asemenea, compartimentarea inteligentă a portbagajului îţi oferă soluţii multiple pentru transportarea bagajelor.