Serviciul eCall "va fi implementat până în 2015"
Invitatul "Interviului serii" este directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Marcel Opriş.
Articol de Victor Caraculacu, 18 Octombrie 2011, 20:14
După implementarea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112, România va trebui să instaleze până în 2015 şi noul sistem, denumit eCall, prin care vor fi alertate toate dispeceratele de urgenţă - Ambulanţă, Pompieri şi Poliţie -, ce vor primi date exacte despre un eventual accident auto, prin intermediul unui dispozitiv instalat la bordul autovehiculelor.
Este vorba de o decizie a Comisiei Europene, proiectul de implementare a serviciului eCall fiind demarat la 1 ianuarie 2011, în baza unui acord de finanţare semnat între Ertico, liderul de consorţiu şi Comisia Europeană.
eCall înseamnă un apel automat, lansat de maşină, în condiţiile în care maşina este implicată într-un eveniment care este definit clar şi în care ocupanţii maşinii ar putea să fie în pericol de a-şi pierde viaţa sau au suferit accidente severe.
"Este vorba de ciocniri frontale, de răsturnări de maşini, de alte evenimente, care vor fi stabilite de standarde", a declarat Marcel Opriş.
Serviciul eCall nu numai că este complementar serviciului 112, dar în momentul în care s-a pus problema implementării eCall-ului, ca un serviciu de asistenţă pentru toţi conducătorii auto, nici nu s-a discutat altfel, decât ca acest apel să fie adus la 112.
Audio: Interviul realizat de Victor Caraculacu.