Românii nu ştiu ce drepturi au când cumpără on-line
Persoanele care cumpără produse online atât din România cât şi din altă ţară europeană au mai multe drepturi.
19 August 2013, 11:03
Aveţi dreptul să primţi informaţii clare, corecte şi complete din partea vânzătorilor cu privire la produsele sau serviciile pe care intenţionaţi să le cumpăraţi.
De asemenea, vânzătorul trebuie să vă informeze cu privire la costurile de livrare, principalele caracteristici ale produsului, dacă preţul include toate taxele, dar şi despre modalităţile de plată şi livrare.
Aceste cerinţe se aplică numai bunurilor şi serviciilor achiziţionate de la comercianţii on-line înregistraţi în UE, NU şi cumpărăturilor făcute pe site-uri de licitaţii.
Este bine întotdeauna să verificaţi unde este înregistrat vânzătorul. Faptul că o adresă de internet se termină cu „.eu”, „.ie” sau „.co.uk” NU este o garanţie că acesta este situată sau înregistrat în UE.
Deşi beneficiează de mai multe drepturi atunci când cumpără online puţini români ştiu care sunt acestea.