Platformă nouă lansată în sprijinul consumatorilor
Platforma de soluţionare online a litigiilor a fost lansată de Comisia Europeană şi este o modalitate de a rezolva litigii legate de cumpărături efectuate pe internet
Articol de Daniela Vasilescu, 14 Martie 2016, 11:19
Potrivit informaţiilor publicate de Comisia Europeană, platforma este uşor de utilizat şi poate fi accesată de pe toate tipurile de dispozitive. Reclamaţiile dumneavoastră sunt înaintate unor organisme de soluţionare alternativă a litigiilor înregistrate pe platformă, iar consumatorii pot completa formularul de reclamaţie pe site, în trei etape simple. Prin intermediul platformei online, utilizatorii au posibilitatea de a parcurge întreaga procedură de soluţionare. Este multilingvă şi include un serviciu de traducere care facilitează rezolvarea litigiilor între părţi din ţări diferite.
În prezent, pe platformă sunt înregistrate aproximativ 117 de entităţi de soluţionare alternativă a litigiilor din 17 state membre.Procedurile de soluţionare alternativă a litigiilor reprezintă modalităţi rapide şi necostisitoare de rezolvare a problemelor întâmpinate. Cazurile sunt soluţionate, în medie, în maximum 90 de zile.
Pentru consumatorii europeni care au recurs la acest tip de proceduri, experienţa pare să fi fost mai degrabă pozitivă: 70 % dintre aceştia s-au declarat mulţumiţi de modul în care le-a fost tratată reclamaţia. Mai multe informaţii şi detalii despre proceduri găsiţi accesând site-ul: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
AUDIO: Părerea câtorva persoane despre această platformă: