Măsuri pentru creşterea comerţului online
CE propune noi norme privind comerțul electronic pentru a ajuta consumatorii și întreprinderile să profite din plin de avantajele pieței unice
Articol de Daniela Vasilescu, 29 August 2016, 13:42
Comisia Europeană a prezentat un pachet de măsuri menite să le permită consumatorilor și întreprinderilor să efectueze cu mai multă ușurință și încredere achiziții și vânzări online de produse și servicii în Europa. Printre măsurile anunţate se află împiedicarea site-urile de comerţ online să trateze diferit consumatorii în funcţie de naţionalitate sau de ţara în care locuiesc şi o mai mare transparenţă în stabilirea preţurilor de livrare. Tarifele ridicate de expediere transfrontalieră a coletelor au împiedicat adesea achizițiile sau vânzările pe întreg teritoriul Uniunii.
Comisia Europeană a prezentat un plan alcătuit din trei piloni, având drept obiectiv stimularea comerțului electronic prin abordarea problemei geoblocării, prin asigurarea unei livrări transfrontaliere de colete mai accesibile și mai eficiente, precum și prin promovarea încrederii consumatorilor ca urmare a îmbunătățirii protecției și a aplicării legii.
AUDIO: Ce spun câteva persoane despre normele propuse de Comisia Europeană: