Centrul European al Consumatorilor din România
Dacă aţi avut probleme cu achiziţia unui produs din UE şi nu puteţi rezolva problema cu cei care v-au vândut produsul, puteţi apela la Centrul European al Consumatorilor.
Articol de Daniela Vasilescu, 14 Septembrie 2015, 04:40
La 1 ianuarie 2008, Centrul European al Consumatorilor s-a alăturat rețelei ECC-Net pentru a-i sprijini pe cetățenii UE în domeniul achizițiilor transfrontaliere.
Rolul centrului este de a oferi consultanță juridică gratuită în probleme de comerț transfrontalier și să încerce rezolvarea pe cale amiabilă a sesizărilor pe care le primesc de la consumatorii români, dar și din alte state membre.
De asemenea, Centrul European al Consumatorilor din România poate oferi sfaturi consumatorilor cu privire la drepturile lor sau informații practice atunci când se deplasează prin Uniunea Europeană – de la închirierea unei mașini, rezervarea unui pachet de vacanță sau a unui zbor, la comanda unor produse online.
Sprijin în soluționarea unei plângeri: atunci când consumatorii au o reclamație împotriva unui comerciant dintr-un alt stat membru, ECC Romania poate coopera cu alte Centre din ECC-Net pentru a găsi o soluție amiabilă la problemele întâmpinate.
Dacă o soluționare pe cale amiabilă nu este posibilă, ECC Romania poate oferi sfaturi cu privire la calea de urmat – mediere, Procedura Europeană privind cererile cu valoare redusă (sub 2.000 de euro), Procedura Europeană privind somația de plată sau un alt organism.
Este bine de ştiut că toate serviciile oferite de Centrele Europene ale Consumatorilor sunt gratuite.
AUDIO: Ce spun oamenii despre acest centru?