CE- norme pentru cei care cumpăra produse online
Consumatorii vor beneficia de un nivel mai ridicat de protecţie şi de o mai mare varietate de produse, la preţuri mai competitive
08 Februarie 2016, 14:57
Comisia Europeană a făcut o serie de propuneri menite să îi protejeze mai bine pe consumatorii care fac cumpărături online.
De exemplu, conform noilor norme propuse, pe toată durata perioadei de garantie de doi ani, un compărator va avea dreptul să pretindă măsuri reparatorii fără să trebuiască să demonstreze că produsul achiziţionat avea un defect încă din momentul livrării.
Tot aşa, un consumator care descarcă un joc pentru ca mai apoi să descopere că nu functionează în mod corespunzător va putea să solicite ca astfel de probleme să fie remediate si, în cazul în care acest lucru nu este posibil, să obtină o reducere de pret sau să rezilieze contractual, caz în care să îi fie rambursati banii în totalitate.
Înlăturarea obstacolelor cauzate de diferenţele în materie de drept contractual ar trebui să se răsfrângă în mod benefic asupra economiei europene în general.
Se preconizează că peste 122 000 de întreprinderi din UE vor începe să îşi vândă produselor consumatorilor din alte state membre, iar numărul total al consumatorilor care vor cumpăra online din alte ţări ale UE ar putea ajunge la 70 de milioane.
Acest lucru va deschide noi pieţe, în special pentru întreprinderile mici şi mijlocii (IMM-uri), va impulsiona concurenţa şi va contribui la creşterea economică: se estimează că scăderea preţurilor de consum va stimula consumul în UE cu 18 miliarde EUR, în timp ce PIB-ul UE este aşteptat să crească cu 4 miliarde EUR faţă de nivelul actual.
AUDIO: Cum văd românii propunerile Comsiei Europene