CE-măsuri pentru siguranţa oamenilor în cadrul jocurilor online
Firmele care promovează jocuri online ca fiind gratuite nu trebuie să mai inducă în eroare consumatorii cu privire la costurile reale implicate pentru achiziţionarea lor
11 August 2014, 15:31
În urma unui număr mare de plângeri înregistrate în ţările Uniunii Europene în privinţa achiziţiilor integrate în aplicaţiile pentru jocuri online, în special în privinţa achiziţiilor accidentale făcute de copii, autorităţile naţionale şi-au unit forţele cu Comisia Europeană pentru a găsi soluţii.Acţiunea lor coordonată de asigurare a respectării legii la nivelul UE în ceea ce priveşte achiziţiile integrate în aplicaţiile pentru jocuri online şi mobile a înregistrat reale progrese în direcţia obţinerii unor rezultate concrete.
Industria din domeniu şi-a asumat o serie de angajamente menite să soluţioneze problemele semnalate de consumatori. Această acţiune va spori încrederea consumatorilor în sectorul aplicaţiilor, aflat în expansiune rapidă. Astfel, potrivit noilor măsuri, jocurile care sunt descarcate prin intermediul aplicaţiilor online nu trebuie cuprindă îndemnuri directe adresate copiilor pentru a face achiziţii în cadrul unui joc sau pentru a convinge un adult să facă astfel de achiziţii pentru ei. O altă măsură luată la nivel a fost ca agenţii comerciali să pună la dispoziţie o adresă de e-mail la care să poată fi contactaţi de consumatori în cazul în care aceştia au întrebări sau plângeri.
AUDIO:Opinia câtorva persoane despre măsurile luate de Comisia Europeană: