Pachetele de vacanţă- drepturi şi obligaţii
În baza normelor UE beneficiaţi de anumite drepturi atât în momentul în care faceţi rezervarea, cât şi pe durata călătoriei
12 Mai 2015, 14:56
Înainte de a semna contractul cu serviciile de care beneficiaţi în concediu operatorul de turism trebuie să va dea date concrete şi clare despre toate aspectele călătoriei, inclusiv informaţii despre asigurările opţionale, paşapoart, vize sau formalităţile medicale.
Dacă întâmpinaţi dificultăţi, aveţi dreptul la asistenţă. Prin urmare, trebuie să vi se comunice un număr de urgenţă la care să puteţi contacta operatorul sau agenţia de turism.
Dacă nu puteţi merge în vacanţa pentru care aţi făcut rezervare puteţi transfera pachetul turistic către altcineva.
Cu toate acestea, s-ar putea să plătiţi un cost suplimentar care rezultă în urma acestui transfer.
În cazul în care operatorul modifică în mod semnificativ conţinutul pachetului inclusiv preţul şi vă hotărâţi să anulaţi vacanţa din acest motiv, aveţi dreptul să primiţi banii înapoi sau să optaţi pentru un pachet alternativ.
Acelaşi lucru este valabil şi când organizatorul anulează vacanţa.
Dacă lucrurile nu se desfăşoară conform aşteptărilor, din motive care nu vi se pot reproşa dumneavoastră,de exemplu,dacă un circuit este anulat sau hotelul nu corespunde descrierii din brşură, contactaţi, în cel mai scurt timp posibil agenţia de turism pentru a remedia situaţia.
În cazul în care aceasta, din varii motive, refuză să vă rezolve situaţia Cereţi sprijinul Centrului European al Consumatorilor. Acesta vă poate ajuta mai ales atunci când organizatorul vacanţei este stabilit într-o altă ţară din Uniunuea Europeană.
AUDIO: