Garanţiile comerciale extinse în Europa
Garanţia legală reglementată la nivel european permite consumatorilor să solicite, în mod normal în termen de 2 ani de la cumpărare, repararea sau înlocuirea bunurilor defecte
Articol de Daniela Vasilescu, 16 Aprilie 2015, 15:49
Aceasta este obligatorie şi este în sarcina vânzătorului fără niciun cost suplimentar.Cu toate acestea, garanţiile comerciale extinse oferite contra cost sunt din ce în ce mai frecvente, în funcţie de statul membru unde îşi are sediul comerciantul. Dar merită acestea costul suplimentar? O analiză a Reţelei Centrelor Europene a efectuat peste 300 de analize în 25 de ţări, a studiat 104 de site-uri web, a contactat 127 de magazine şi a intervievat 543 de consumatori de cumpărături on-line.
Rezultatele arată că nu toate ofertele de garanţie comercială extinsă conţin mai mult decât este deja stabilit prin garanţia legală şi că şi includ numeroase excluderi. Garanţiile comerciale sunt utile atunci când acoperă daunele provocate de accidente sau utilizarea incorectă a produselor.
Cu ocazia Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor, care a avut loc recent,Reţeaua Europeană a Consumatorilor a publicat raportul privind punerea în aplicare a garanţiilor legale şi a garanţiilor comerciale în Uniunea Europeană, Islanda şi Norvegia.
Garanţia legală de conformitate vă permite să cereţi în termen de cel puţin 2 ani de la achiziţie, repararea, înlocuirea ori o rambursare parţială sau totală, dacă repararea sau înlocuirea sunt imposibile. În unele ţări termenul garanţiei este chiar mai mare (3 ani în Suedia, 6 ani în Irlanda şi Marea Britanie) sau se ia în considerare o durată de viaţă mai lungă pentru unele bunuri (cum ar fi în Finlanda sau Olanda, în Norvegia sau Islanda unde bunurile care sunt menite să dureze mai mult de 2 ani sunt acoperite 5 ani). Deosebit de benefic pentru consumatori este faptul că în întreaga Europă, aceştia nu trebuie să dovedească existenţa defectului, cel puţin în primele 6 luni de la livrare.
AUDIO: