"Enjoy, it's from Europe"- campanie a Comisiei Europene
Proiect de reformă a politicii de informare şi de promovare a produselor agricole şi alimentare europene
Articol de Daniela Vasilescu, 19 Decembrie 2013, 15:55
Proiectul vizează să ajute profesioniştii din sector să se extindă la nivel internaţional şi să sensibilizeze mai bine consumatorii cu privire la eforturile în materie de calitate a produselor. Această nouă politică de promovare, care beneficiază de un buget majorat şi, ulterior, de sprijinul unei agenţii executive europene, este menită să devină un adevărat instrument de cucerire a pieţelor.
Reforma vizează printre altele, punerea în aplicare a unei strategii europene de promovare, care va permite o mai bună direcţionare a acţiunilor de promovare. Această strategie ar trebui să conducă la - creşterea finanţării programelor care vizează ţările terţe şi a programelor multiple (programe prezentate de către entităţi din mai multe state membre) printr-o taxă de cofinanţare mai ridicată pentru aceste două categorii: o cofinanţare de 60% din partea UE, în loc de 50%, iar pe piaţa internă, la îmbunătăţirea nivelului scăzut de cunoştinţe al consumatorilor cu privire la calităţile produselor agricole europene, în general, şi ale produselor recunoscute de sistemele europene de calitate.
AUDIO: