Drepturile persoanelor cu dizabilităţi când călătoresc cu avionul
Pasagerii aerieni cu mobilitate redusă trebuie să informeze compania aeriană sau operatorul de turism cu privire la nevoia lor de asistenţă cu cel puţin 48 de ore în avans
15 Decembrie 2016, 15:44
Persoanele cu handicap sau mobilitate redusă au mai multe drepturi atunci când călătoresc cu avionul.
În conformitate cu Regulamentul Uniunii Europene privind drepturile persoanelor cu handicap şi ale persoanelor cu mobilitate redusă, consumatorii au dreptul să ia în avion, gratuit, echipament medical, fără să plătească taxe suplimentare.
Asistenţa acordată în aeroporturi ar trebui să permită persoanelor cu handicap să se deplaseze de la un anumit punct, la o aeronavă sau la un punct desemnat de plecare, inclusiv îmbarcarea, debarcarea şi transferul de la aeronavă la alta. De exemplu, pasagerilor cu mobilitate redusă li se acordă asistenţă pentru a ajunge la zborul de legătură, cu un autobuz sau un taxi. Dacă este necesar, acesta trebuie să fie, de asemenea, asistat şi să i se ducă şi bagajele.
Pasagerii aerieni cu mobilitate redusă trebuie să informeze compania aeriană sau operatorul de turism cu privire la nevoia lor de asistenţă cu cel puţin 48 de ore în avans, înainte de decolare. În cazul în care aeroportul nu furnizează asistenţa necesară, consumatorii trebuie să contacteze conducerea aeroportului. Companiile de transport aerian sunt responsabile pentru problemele asociate cu zborul, bagajele sau check-in.
Regulamentul se aplică tuturor aeroporturilor şi transportatorilor aerieni cu sediul social în Uniunea Europeană, Islanda şi Norvegia. În cazul în care aţi întâmpinat probele şi nu aţi reuşit să rezolvaţi litigiul tranfrontalier cu operatorul aerian, Centru European al Consumaterului din Romania- ECC-Net vă poate oferii gratuit asistenţă şi consiliere până la rezolvarea problemelor.
AUDIO: