Drepturile pe care le avem când cumpărăm pachete turistice
Vă pregătiţi să plecaţi în vacanţă în Europa perioada urmatoare şi vă gândiţi să o rezervaţi la o agenţie de turism?
22 Noiembrie 2016, 09:48
În baza normelor Uniunii Europene beneficiaţi de anumite drepturi atât în momentul în care faceţi rezervarea, cât şi pe durata călătoriei.
Aveţi dreptul de a primi informaţii clare şi corecte despre toate aspectele călătoriei, înainte de semnarea contractului, inclusiv informaţii despre asigurări opţionale, paşapoarte, vize sau alte formalităţi medicale.
Totodată, cel puţin una dintre părţi răspunde de pachetul turistic în integralitatea sa, chiar dacă serviciile incluse sunt furnizate de companii diferite. Trebuie să vi se furnizeze datele de contact ale părţii responsabile pentru a le putea folosi dacă doriţi să înaintaţi o plângere pe durata vacanţei sau să solicitaţi despăgubiri când ajungeţi acasă. Dacă întâmpinaţi dificultăţi, aveţi dreptul la asistenţă.
Prin urmare, trebuie să vi se comunice un număr de urgenţă la care să puteţi contacta operatorul sau agenţia de turism. Dacă organizatorul dă faliment, există garanţii că vă veţi primi banii înapoi şi că veţi fi repatriat, în cazul în care v-aţi început deja călătoria.
In cazul în care nu aţi rezolvat problema împreună cu cei de la agenţia de turism de la care aţi cumpărat pachetul turistic, cereţi sprijinul Centrului european pentru consumatori.
Acesta vă poate ajuta mai ales atunci când organizatorul vacanţei este stabilit într-o altă ţară din Uniunea Europeană.
AUDIO: