Drepturile pasagerilor atunci când călătoresc cu avionul
Compania aeriană şi aeroportul trebuie să fie în măsură să vă asigure asistenţa specifică în mod gratuit şi să aibă personal special instruit în acest sens
16 Iunie 2016, 17:13
Sunteţi în vacanţă şi aveţi parte de accidente neplacute.Trebuie să ştii că în acest caz beneficiezi de anumite drepturi în plus, la fel în cazul orcărui alt handicap sau mobilitate redusă -aici intra şi categoria bătrânilor care se deplasează greu.
Legislaţia europeană prevede obligativitatea companiilor de transport aerian de a nu refuza îmbarcarea călătorilor din cauza handicapului sau a vârstei, atât timp cât aceştia dispun de un bilet sau o rezervare valabilă, cu excepţia unor motive de siguranţă care trebuie motivate imediat. Îmbarcarea şi taxele de înregistrare a bagajelor nu trebuie să ducă la o suplimentare a preţului.
Totuşi, trebuie facută o solicitare companiei cu cel mult 48 ore înainte de zbor pentru luarea în primire a echipamentului necesar, precum fotoliile rulante. Compania aeriană şi aeroportul trebuie să fie în măsură să vă asigure asistenţa specifică în mod gratuit şi să aibă personal special instruit în acest sens. Un alt drept al călătorilor face referire la rambursarea costului biletului dacă zborul întârzie mai mult de 5 ore.
Din momentul în care acceptaţi soluţia rambursării, compania aeriană este scutită de obligaţia de a vă asigura continuarea călătoriei sau de a vă oferi alt tip de asistenţă.
Compania aeriană are datoria să vă informeze asupra drepturilor de care beneficiaţi şi asupra motivelor refuzului îmbarcării, anulării zborului sau întârzierii prelungite a acestuia (în general, este vorba despre orice întârziere de peste 2 ore, cu excepţia zborurilor pe distanţe de peste 3 500 de km, caz în care se iau în considerare întârzieri de până la 4 ore).
În funcţie de distanţa de zbor şi de durata întârzierii, aţi putea avea dreptul la băuturi răcoritoare, gustări, acces la mijloace de comunicare şi eventual cazare.
Pe de altă parte, trebuie să reţinem faptul că în cazuri excepţionale precum greva controlorilor de trafic, evenimente politice, atacuri teroriste, furtună sau cutremur, companiile aeriene nu oferă despăgubiri pentru zborul pierdut sau întâraziat.
AUDIO: