Consumatorii sunt protejaţi când cumpăra bunuri şi servicii din UE
Atunci când cumpăraţi bunuri şi servicii din spaţiul comunitar aveţi garanţia că drepturile dumneavoastră sunt protejate
29 Decembrie 2016, 11:50
Atunci când cumpăraţi bunuri şi servicii din spaţiul comunitar, datorită legislaţiei in vigoare, aveţi garanţia că drepturile dumneavoastră sunt protejate.
Programul Uniunii Europene de protecţie a consumatorilor pentru perioada 2014-2020 asigură respectarea legislaţiei în materie de protecţie a consumatorilor în cadrul pieţei unice, oferindu-vă un grad ridicat de protecţie juridică.
Politica Uniunii Europene garantează un nivel înalt de siguranţă a consumatorilor în multe domenii. Cerinţe stricte de siguranţă se aplică pentru jucării, aparatură electrică, produse cosmetice şi farmaceutice, alimente, brichete, echipamente individuale de protecţie, utilaje şi ambarcaţiuni de agrement.
Datorită unor norme stricte, produsele defecte sunt retrase de pe piaţă. Totodată,prin intermediul Centrelor europene pentru consumator, politica modernă a Uniunii vă protejează drepturile prin intermediul legislaţiei, permiţându-vă inclusiv să vă soluţionaţi rapid şi eficient litigiile cu comercianţiil de exemplu, prin căile alternative de soluţionare a litigiilor.
Adesea, consumatorii ezită să cumpere bunuri şi servicii din alte ţări ale Uniunii deoarece nu îşi cunosc bine drepturile şi se tem să nu fie pacăliţi. Noile norme adoptate vă oferă însă protecţie în faţa practicilor comerciale agresive şi a comercianţilor necinstiţi, indiferent dacă vă faceţi cumpărăturile la magazinul din colţ sau de pe un site al unui comerciant din altă ţară a spaţiului comunitar.
Practicile comerciale neloiale - de exemplu, publicitatea înşelătoare şi practicile comerciale agresive precum hărţuirea, constrângerea sau abuzul de influenţă- sunt în prezent ilegale în întreaga Uniune Europenă.
AUDIO: