CE - protecţie pentru consumatori în cadrul jocurilor online
În urma numărului mare de plângeri înregistrate în UE în privinţa achiziţiilor integrate în aplicaţiile pentru jocuri online, Comisia Europeană caută soluţii.
Articol de Daniela Vasilescu, 09 Septembrie 2014, 17:02
Numărul mare de plângeri înregistrate în UE în privinţa achiziţiilor integrate în aplicaţiile pentru jocuri online, autorităţile naționale şi-au unit forţele cu Comisia Europeană pentru a găsi soluţii.
Acţiunea lor coordonată de asigurare a respectării legii la nivelul Uniunii Europene în ceea ce priveşte achiziţiile integrate în aplicaţiile pentru jocuri online şi mobile a înregistrat reale progrese în direcţia obţinerii unor rezultate concrete.
Industria şi-a asumat o serie de angajamente menite să soluţioneze problemele semnalate de consumatori.
Această acţiune va spori încrederea consumatorilor în sectorul aplicaţiilor, aflat în expansiune rapidă.
În decembrie 2013, s-a transmis către Apple, Google şi Interactive Software Federation o poziţie comună, aprobată de autorităţile naţionale din cadrul reţelei de cooperare în domeniul protecţiei consumatorilor, prin care li se solicita să aibă în vedere ca: jocurile promovate ca „gratuite” să nu inducă în eroare consumatorii cu privire la costurile reale implicate, jocurile să nu cuprindă îndemnuri directe adresate copiilor pentru a face achiziţii în cadrul unui joc sau pentru a convinge un adult să facă astfel de achiziţii pentru ei,modalităţile de plată a achiziţiilor să fie aduse la cunoştinţa consumatorilor în mod adecvat, iar plăţile să nu fie debitate prin setări implicite, fără consimţământul explicit al consumatorilor, precum şi ca agenţii comerciali să pună la dispoziţie o adresă de e-mail la care să poată fi contactaţi de consumatori în cazul în care aceştia au întrebări sau plângeri.
Audio: CE caută soluţii pentru protejarea consumatorilor în cadrul jocurilor online