Aţi plecat în vacanţă şi la întoarcere nu aţi mai ajuns cu toate bagajele?
Conform legislaţiei europene în această situaţie aveţi mai multe drepturi
17 Noiembrie 2016, 20:00
Dacă acestea s-au pierdut în aeroport sau au fost deteriorate pe parcursul zborului din cauza unei manipulări defectuoase, aflaţi că în aceste cazuri puteţi cere despăgubiri care ajung şi până la 5.100 de lei.Imediat ce aţi observat că bagajul a fost deteriorat sau distrus în totalitate, întârzie nejustificat sau v-a fost adus la cunoştinţă faptul că a fost pierdut, trebuie să depuneţi o reclamaţie la serviciul specializat din cadrul aeroportului.
În această reclamaţie trebuie trecute datele de identificare ale zborului şi ale bagajului. De exemplu, tipul geamantanului, culoare sau dimensiunea. Următorul pas este sa transmiteţi companiei aeriene de la care aţi cumpărat biletul o cerere de despăgubire. Pentru bagajul deteriorat sau distrus reclamaţia se formulează imediat după descoperire, dar nu mai târziu de şapte zile de la data primirii bagajului.
În cazul în care bagajul pierdut nu este găsit în 21 de zile de la depunerea reclamaţiei compania aeriană trebuie să achite contravaloarea geamantanului, a obiectelor din bagaj şi a celor de strictă necesitate achiziţionate pentru a le înlocui pe cele pierdute.
AUDIO: