UE a investit peste 1 milion de euro în festivalul de la Cannes
În bugetul actual al Uniunii Europene, cel pentru perioada 2007 – 2013 inclusiv, producția de filme a primit 755 de milioane de euro.
21 Mai 2013, 10:57
Peste un million de euro - este investiția concretă a Uniunii Europene în Festivalul de la Cannes care se desfășoară zilele acestea.
Prin programul MEDIA al Uniunii Europene au fost finanțate 13 filme care sunt difuzate la festival, 7 dintre ele fac parte din selecția oficială, celalate patru au fost incluse în alte secțiuni ale festivalului.
Prezentă luni la o dezbatere la Cannes, comisarul european pentru educație, cultură, multilingvism și tineret, Androulla Vassiliou a declarat că Europa nu trebuie să facă nici un compromis în privința diversității culturii sale.
Audio: Prin programul MEDIA al Uniunii Europene au fost finanțate 13 filme care sunt difuzate la festivalul de la Cannes.
Comisarul European a participat la un seminar despre susținerea diversității culturale, urmat de o masă rotundă organizată de Comisia Europeană.
Androulla Vassiliou a explicat prioritățile Comisiei Europene în domeniul promovării culturale în interiorul și în afara Uniunii.
“În primul rând, politicile și instrumentele culturale disponibile la nivel european și național nu trebuie să fie afectate de negocierile internaționale. Nu trebui să fie afectate nici reglementarile naționale în domeniul audio-vizual și al sprijinirii producției interne și producției europene.
"În al treilea rând, trebuie să ne menținem capacitatea de a adapta și dezvolta politici coerente pentru fenomenul diversității culturale atât la nivel European, cât și în fiecare stat membru”, a spus comisarul european.
În bugetul actual al Uniunii Europene, cel pentru perioada 2007 – 2013 inclusiv, producția de filme a primit 755 de milioane de euro.
Din 2014 programul MEDIA devine parte a celui denumit Europa Creativă.
Noul program va continua să susțină producția cinematografică, formarea și distribuția și va crea un fond de garantare a împrumuturilor.
Acesta e menit să faciliteze accesul la finanțare pentru cultură și creație.
Se preconizează ca programul Europa Creativă ar urma să dispună de un buget de circa 1,3 miliarde de euro în perioada 2014-2020, în creștere cu aproape 9 procente în comparație cu programele actuale MEDIA și Cultura.
Printre realizarile investițiilor de până acum se află faptul că 9 dintre cei 12 câștigători anteriori ai Palme d'Or – marele premiu de la Cannes - au beneficiat de sprijin prin programul MEDIA, inclusiv câștigătorul de anul trecut, Michael Haneke, cu filmul Amour.
Câștigatorul din 2007, Cristian Mungiu, cu 4 luni, 3 săptămâni și 2 zile a beneficiat, la rândul său, de finanțare prin programul MEDIA.