România, pe ultimul loc în UE la cumparături pe internet
Potrivit unui raport prezentat marţi de Eurostat, România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte achiziţionarea unor produse prin intermediul internetului.
Articol de Arina Petrovici, 16 Octombrie 2013, 12:07
România s-a situat anul trecut pe ultimul loc, în Uniunea Europeană, în ce priveşte cumpărăturile online – arată datele publicate marţi de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
În 2013, desemnat de Comisia Europeană "Anul European al Cetăţenilor", săptămâna aceasta este dedicată cumpărăturilor online.
Marţi, Oficiul European de Statistică a prezentat un raport cu privire la derularea acestui tip de achiziţii, în ultimele 12 luni, în statele membre ale Uniunii.
Potrivit studiului, 75% dintre cetăţenii din Uniunea Europeană, cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani, au utilizat internetul în ultimul an, iar aproape 60% dintre ei au spus că au cumpărat online.
Audio: Cele mai multe cumpărături pe internet au fost în domeniul vestimentar şi al articolelor sportive.
Cei mai fervenţi clienţi online sunt, conform raportului, britanicii – 82% dintre utilizatorii de internet –, urmaţi de danezi şi suedezi, în proporţie de 79%.
La mică distanţă se situează – cu peste 70% – Germania, Luxemburgul şi Finlanda, în timp ce, la polul opus figurează România (cu doar 11%), Bulgaria (cu 17 procente), Estonia şi Italia (ambele cu 29%).
Document Eurostat-cumpărături online |
Documentul Eurostat detaliază că, anul trecut, cele mai multe cumpărături pe internet au fost în domeniul vestimentar şi al articolelor sportive, urmat de rezervarea vacanţelor şi a călătoriilor, achiziţionarea de cărţi şi reviste, precum şi cumpărarea de alimente şi articole de băcănie.
În rândul statelor membre, cel mai ridicat procent al utilizatorilor de Internet care au făcut achiziţii online în domeniul vestimentar şi al articolelor sportive s-a înregistrat în Marea Britanie (51%) şi în Germania (49%).
Cele mai multe rezervări de vacanţe şi călătorii au fost făcute în Suedia (60%) şi în Danemarca (56%), iar cele mai semnificative achiziţii de cărţi, reviste s-au înregistrat în Luxemburg (47%) şi în Germania (41%).
În ce priveşte cumpărarea online de alimente şi articole de băcănie, tot Marea Britanie se situează pe primul loc, cu 21% dintre utilizatori.