Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Revizuirea legislaţiei referitoare la reducerea emisiilor vehiculelor

Consiliul şi Parlamentul European au avut, astăzi, o a doua rundă de negocieri pe tema revizuirii legislaţiei în vigoare pentru reducerea emisiilor vehiculelor rutiere.

20 Noiembrie 2015, 13:06

La Bruxelles a avut loc, astăzi, o nouă rundă de negocieri legată de revizuirea legislaţiei referitoare la reducerea emisiilor vehiculelor rutiere.

Noul act legislativ ar modifica atât regulamentele atât pentru vehiculele utilitare uşoare - Euro 5 şi 6, cât şi pentru cele grele.

Consiliul şi Parlamentul European au avut, astăzi, o a doua rundă de negocieri pe tema revizuirii legislaţiei în vigoare pentru reducerea emisiilor vehiculelor rutiere.

Una dintre problemele discutate este procedura pentru deciziile viitoare privind testele de emisii în condiţii reale de trafic, în special cu privire la factorul de conformitate, adică raportul între limita pentru un poluant măsurată cu ajutorul testulului şi limita reglementată pentru respectivul poluant.

Audio: Europa la zi. Euranet Plus.

Consiliul propune implicarea deplină a ambilor co-legislatori - Consiliul şi Parlamentul European - pentru a înlocui procedura existentă, ceea ce le oferă doar un drept de veto asupra unei propuneri votate de un comitet tehnic al Comisiei. Cu toate acestea, problema va trebui discutată în continuare, eventual într-un viitor trialog.

Amintim că Parlamentul European a adoptat, luna trecută, o propunere comună de rezoluţie prin care îndeamnă Comisia să adopte şi să pună în aplicare fără întârziere noul ciclu de încercare privind emisiile generate în condiţii reale de trafic şi să asigure intrarea acestuia în vigoare.

În rezoluţia respectivă se specifică faptul că aceste tipuri de teste ar trebui să se aplice în cazul tuturor emisiilor poluante şi pentru toate vehiculele omologate de tip sau înmatriculate din 2015.

Documentul mai subliniază necesitatea unei consolidări semnificative a actualului regim al Uniunii Europene de omologare de tip, inclusiv a unui control mai strict din partea Uniunii, în special în ceea ce priveşte supravegherea pieţei şi a sistemului de coordonare şi monitorizare a vehiculelor vândute în Uniunea Europeană.

Parlamentul European consideră că este extrem de important ca atât Comisia, cât şi toate autorităţile competente din statele membre să aibă dreptul să reevalueze omologarea de tip şi certificatele de conformitate, să solicite rechemarea unor vehicule şi să sisteze introducerea lor pe piaţă atunci când deţin probe legate de nerespectarea valorilor-limită de emisii în UE, în conformitate cu Regulamentul privind Euro 5 şi 6 sau cu orice altă cerinţă prevăzută de către regimul de omologare de tip.