Reţeaua Centrelor pentru Consumatori "şi-a dovedit utilitatea"
Reţeaua Europeană a Centrelor pentru Consumatori oferă consiliere cetăţenilor în probleme transfrontaliere.
Articol de Victor Gheorghe, 20 Februarie 2014, 10:26
Reţeaua Europeană a Centrelor pentru consumatori a înregistrat anul trecut un număr record de cereri.
Reţeaua Europeană a Centrelor pentru Consumatori oferă consiliere cetăţenilor în probleme transfrontaliere.
Concret, reţeaua poate da sfaturi de călătorie şi oferă un ghid pentru protecţia consumatorilor europeni care achiziţionează produse şi servicii în alte ţări din UE plus Norvegia şi Islanda.
Informaţiile îi pot ajuta pe oameni să economisească bani sau să evite eventualele probleme.
De asemenea, se oferă consultanţă specializată gratuită pentru soluţionarea plângerilor îndreptate împotriva unui comerciant cu sediul în Uniunea Europeană.
Audio: Reţeaua Centrelor pentru Consumatori "şi-a dovedit utilitatea".
Bruxelles-ul consideră că Reţeaua Centrelor pentru Consumatori şi-a dovedit utilitatea.
Peste 80.000 de sesizări venite de la cetăţeni din întreaga Uniune Europeană au fost primite anul trecut, ceea ce reprezintă o creştere cu 11% faţă de anul anterior.
Grafic: Sesizări către Reţeaua Centrelor pentru Consumatori. Sursa: ec.europa.eu/consumers
Într-un comunicat, comisarului european pentru protecţia consumatorilor, Neven Mimica subliniază faptul că centrele europene pentru consumatori au o contribuţie valoroasă la piaţa unică, iar rezultatele muncii acestor centre constituie o dovadă a faptului că de finanţarea oferită de Programul de acţiune comunitară în domeniu beneficiază în cele din urmă cei care au nevoie cel mai mult : consumatorii şi întreprinzătorii din Uniunea Europeană.
Foarte important este şi că două treimi din cetăţenii care au sesizat încălcarea drepturilor lor de consumatori au primit răspunsuri care i-au ajutat să dovedească faptul că au avut dreptate în a constata diferite abuzuri şi ilegalităţi comise de comercianţi.
Infografic Reţeaua Centrelor pentru Consumatori |
Cel mai vizat este sectorul transporturilor, în special cel aerian, vizat de o treime dintre petiţionari.
Conform datelor procesate, s-a observat o creştere îngrijorătoare a numărului de reclamaţii ce au vizat sectorul închirierii de maşini.
Alte reclamaţii s-au referit la aparatura de uz casnic şi la achiziţionarea de bilete pentru evenimente sportive şi culturale.
Comisia Europeană consideră că numărul mai mare de cetăţeni care apelează la Reţeaua Europeană a Centrelor pentru Consumatori este dat de o mai bună cunoaştere a propriilor drepturi dar şi de creşterea achiziţiilor transfrontaliere pe fondul crizei economice, care i-a obligat pe oameni să caute cele mai bune oferte şi servicii chiar în afara ţării lor de reşedinţă.
#ECC have been vital in promoting EU consumer rights and in boosting confidence in the internal market. pic.twitter.com/0YdBLOsi5W
— Neven Mimica (@MimicaEU) February 18, 2014