Raportul OCDE privind educația, apreciat de Comisia Europeană
Comisia Europeană salută concluziile unui raport al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică privind educaţia.
Articol de Mihaela Mihai, 12 Septembrie 2014, 15:40
Potrivit Bruxelles-ului, documentul confirmă importanţa investiţiilor în învăţământ pentru stimularea creşterii economice şi crearea de locuri de muncă.
Raportul intitulat "O privire de ansamblu asupra educaţiei" analizează situaţia din cele 34 de ţări membre ale Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică, dintre care 21 sunt state membre ale Uniunii Europene.
Analiza ia în calcul şi Letonia, în calitate de ţară parteneră a OCDE.
Documentul este o sursă majoră de cunoştinţe şi de date concrete pentru factorii de decizie - spune actualul comisar european pentru educaţie, cultură, multilingvism şi tineret, Androulla Vassiliou.
Audio: Raportul OECD privind educația, apreciat de Comisia Europeană.
În opinia sa, raportul este în concordanţă cu politica Comisiei Europene de creştere a calităţii învăţământului şi de ridicare a nivelului de competenţe, văzute ca o armă puternică în combaterea inegalităţilor din societate.
Concret, raportul OCDE constată că în Uniunea Europeană posibilităţile de urmare a unei forme de învăţământ au continuat să crească semnificativ în ultimii zece ani.
Ar putea fi atinse astfel obiectivele Strategiei Europa 2020, ca în şapte ani, cel puţin 40% dintre tineri să fie absolvenţi ai unei forme de învăţământ superior, iar rata abandonului şcolar să scadă sub 10%.
Raportul OCDE confirmă totodată un studiu recent publicat de Comisia Europeană, potrivit căruia persoanele absolvente de învăţământ superior au şanse mai mari să-şi găsească un loc de muncă.
Totodată, cu cât este mai înalt nivelul de învăţământ absolvit, cu atât sunt mai mari câştigurile salariale.
Şi experienţa profesională câştigată în timpul studiilor, dar şi competenţele de comunicare cresc şansele de angajare ale absolvenţilor unei forme de învăţământ superior.
OCDE atrage însă atenţia că în Uniunea Europeană există diferenţe semnificative între persoanele cu calificări similare.
Proaspeţii absolvenţi de liceu din ţări precum Olanda şi Finlanda au un nivel de cunoştinţe similar sau chiar mai înalt faţă de absolvenţii unor forme de învăţământ superior din Irlanda, Italia, Marea Britanie sau Spania.
În redactarea raportului, OCDE a folosit propriile informaţii, dar şi date ale Eurostat, Oficiul de Statistică al Uniunii Europene şi ale Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Edicaţie, Ştiinţă şi Cultură, UNESCO.