Premiile pentru promovarea întreprinderilor europene
Joanna Drake, preşedinta juriului în ultimii patru ani şi membră a Comisiei Europene, explică pentru Radio România etapele ediției din 2014.
28 Ianuarie 2014, 11:15
Comisia Europeană a lansat luni o nouă ediţie a premiilor pentru promovarea întreprinderilor europene.
Ediţia din acest an premiază întreprinderile care au performat în şase domenii cheie.
Categoriile sunt promovarea spiritului antreprenorial, investiţii în abilităţile antreprenoriale, îmbunătăţirea mediului de afaceri, sprijinirea internaţionalizării afacerilor, a pieţelor verzi şi eficientizării resurselor sau antreprenoriat favorabil incluziunii.
Aceste premii au ca scop răsplătirea proiectelor de succes, inclusiv a parteneriatelor publice-private şi, în special, recunoaşterea meritelor pe care le au întreprinderile mici şi mijlocii în dezvoltarea spiritului antreprenorial.
Audio: Premiile pentru promovarea întreprinderilor europene, ediția 2014.
Aducerea în centrul atenţiei a acestor poveşti de succes contribuie la inspirarea organismelor publice din Uniune să desfăşoare şi să încurajeze afacerile într-o mai mare măsură, a spus luni comisarul european Antonio Tajani.
Competiţia lansată de Comisie se desfăşoară în două etape, prima la nivel naţional.
Pentru informații suplimentare privind "Premiile pentru promovarea întreprinderilor europene", vizitați pagina de internet, urmăriți desfășurarea competiției pe Twitter sau vizitați pagina de Facebook oficială dedicată premiilor. |
Câştigătorii din fiecare stat membru vor fi apoi selectaţi pentru a concura la nivel internaţional, iar marele premiu al juriului va fi acordat în luna octombrie, la Napoli.
Spre deosebire de alte ediţii, vor fi premiate proiectele verzi şi totodată vor fi acordate, în premieră, menţiuni.
Proiectele sunt din ce în ce mai numeroase şi mai bune, explică, pentru Radio România, Joanna Drake, preşedinta juriului în ultimii patru ani şi membră a Comisiei Europene.
"Aceste premii sunt o sursă de inspiraţie. Nu se poate măsura în avans, însă am observat că, atunci când se pun în lumină şi se recunosc bunele practici la nivel european, se creează un anumit avânt, se trezeşte interesul.
"Pe lângă încadrarea în criteriile cerute de categorie, juriul mai ia în considerare şi raportul dintre investiţie şi beneficii, precum şi impactul, cum ar fi de pildă numărul de slujbe create", adaugă Joanna Drake.
Premiile se acordă încă din anul 2006 şi câştigă în importanţă acum, odată cu plasarea sectorului IMM-urilor în inima Strategiei de dezvoltare Europa 2020.
Potrivit Comisiei Europene, acest sector este printre puţinele care pot genera creştere şi pot contribui la combaterea şomajului.