Consultare publică: Utilitatea unui Portal Digital Unic al UE
Până la 21 noiembrie, sunteţi aşteptaţi să vă spuneţi părerile despre utilitatea unui Portal Digital Unic al Uniunii Europene şi despre cum ar trebui să arate acesta.
Articol de Laurenţiu Văduva, 19 August 2016, 09:06
Comisia Europeană a lansat vara aceasta o nouă consultare publică.
Până la 21 noiembrie, sunteţi aşteptaţi să vă spuneţi părerile despre utilitatea unui Portal Digital Unic al Uniunii Europene şi despre cum ar trebui să arate acesta.
Ideea din spatele acestui Portal Digital Unic al Uniunii Europene este ca toţi cetăţenii Uniunii Europene să poată accesa rapid şi uşor toate informaţiile de care ar avea nevoie pentru afaceri, călătorii, angajare, studii, servicii şi chiar pentru stabilirea dintr-un stat membru în altul.
AUDIO: Europa la zi. Euranet Plus.
Portalul Digital Unic se va baza pe site-urile şi reţelele europene existente deja, însă le va conecta într-un mod pragmatic şi inteligent, aşa încât utilizatorul să piardă mult mai puţin timp cu căutările.
De ce am avea însă nevoie de aşa ceva ? Pentru că dacă vrem să călătorim, să studiem, să facem afaceri sau pur şi simplu să vizităm un alt stat membru trebuie să cunoaştem legislaţia naţională şi procedurile care ni se aplică în acel stat. Mulţi oameni încearcă să acceseze online această informaţie, însă ea poate fi incompletă sau falsă, poate induce în eroare sau poate fi greu de înţeles, mai ales că este prezentată de obicei în limba locală. Portalul Digital Unic European va oferi informaţiile esenţiale în forme standardizate şi uşor de accesat în mai multe limbi europene de circulaţie internaţională, în acord cu principiile Pieţei Unice Digitale.
Consultarea publică a fost organizată în 3 chestionare: pentru cetăţeni, companii şi pentru autorităţi publice. Cetăţenii şi oamenii de afaceri sunt încurajaţi să-şi spună experienţele personale şi li se cere consimţământul ca informaţiile furnizate să fie publicate pe site-ul Comisiei. Datele personale sunt protejate de legislaţia europeană în vigoare. Puteţi să exprimaţi opţiunea de a fi contactaţi pentru alte întrebări.
Chestionarele cuprind întrebări despre experienţele pe care le-aţi avut când aţi căutat informaţii despre alt stat membru, ce tipuri de site-uri v-au fost utile şi care nu, ce limbi străine cunoaşteţi, cum vă descurcaţi dacă găsiţi informaţia căutată dar într-o limbă necunoscută, în ce tipuri de website-uri şi instituţii aveţi încredere.
Sunt întrebări logice, clare şi prietenoase despre modalităţile în care statele membre ar putea îmbunătăţi informaţiile online în special pentru accesarea de către cetăţenii altor state sau despre cum s-ar putea simplifica diversele proceduri naţionale - inclusiv recunoaşterea documentelor de identitate şi a diplomelor de studii.
Chestionarele se gasesc deocamdată numai în limba engleză. Dacă sunteţi un bun utilizator al internetului, căutaţi pe Google "Public Consultation on the Single Digital Gateway". Dacă nu, intraţi pe site-ul Reprezentanţei Comisiei Europene în România şi de acolo accesaţi domeniul "Consultări", iar apoi mergeţi la "Punct Unic de Acces On-line".