Ziua Europeană a Consumatorului şi a Competiţiei
Conferinţa interactivă găzduită de Amsterdam se va concentra asupra politicilor inspirate de inovare din punctul de vedere al competiţiei.
Articol de Arina Petrovici, 18 Aprilie 2016, 10:45
Astăzi este Ziua Europeană a Consumatorului şi a Competiţiei, este marcată la Amsterdam printr-o conferinţă de două zile pe tema politicilor inspirate de inovare într-o economie digitală.
Conferinţa interactivă găzduită de Amsterdam se va concentra asupra politicilor inspirate de inovare din punctul de vedere al competiţiei şi al protecţiei consumatorilor şi se adresează tuturor actorilor din piaţa digitală.
Trei mari teme vor fi analizate de participanţi: platformele on-line abordate din persoectiva competiţiei şi a consumatorilor, impactul digitalizării asupra guvernanţei şi a relaţiilor de pe piaţa energiei şi evoluţii ale competiţiei pe piaţa on-line.
AUDIO: Agenda europeana. Euranet Plus.
Una dintre strategiile UE este aceea de a crea o piaţă unică digitală, liberă şi sigură în cadrul căreia oamenii să poată face cumpărături om-line în străinătate, iar companiile să poată vinde în întreg blocul comunitar indiferent de locul unde îşi au sediul pe teritoriul acestuia.
Totodată se doreşte extinderea economiei digitale a Uniunii pentru a oferi consumatorilor servicii mai bune la preţuri mai avantajoase şi pentru a contribui la dezvoltarea firmelor.
Strategia publicată de Comisia Europeană la 6 mai 2015 are trei obiective: facilitarea accesului consumatorilor şi întreprinderilor la produse şi servici on-line în întreaga Europă, îmbunătăţirea condiţiilor pentru creşterea şi dezvoltarea reţelelor şi a serviciilor digitale şi stimularea creşterii economiei digitale europene.
Necesitatea elaborării acestei strategii a venit după ce s-a constatat că pieţele digitale rămân în mare parte naţionale, doar 15% dintre cetăţeni fac cumpărături on-line în altă ţară a Uniunii şi doar 7% dintre IMM-uri vând într-un alt stat membru, iar menţinerea barierelor de reglementare şi fragmentarea pieţei îi privează pe cetăţeni de bunuri şi servicii şi încetineşte creşterea economică a firmelor.
Comisia Europeană susţine că o piaţă unică digitală pe deplin funcţională ar putea adăuga anual 415 miliarde de euro la economia Uniunii.
Pentru a valorifica acest potenţial UE are în vedere o serie de reforme de la un nou cadru privind drepturile de autor până la livrarea coletelor şi telecomunicaţii.