Zilele Inovării SESAR 2014, la Madrid
Spaţiul Aerian Comun, SESAR, este un proiect iniţiat de Uniunea Europeană, pentru a răspunde nevoilor actuale ale pasagerilor.
25 Noiembrie 2014, 12:50
Marți începe, la Universitatea Politehnică de la Madrid, ediţia 2014 a unei conferinţe dedicată traficului aerian şi inovării.
Domeniul, care aduce zeci de miliarde de euro la produsul intern brut european, este în plin proces de reformare.
Zilele Inovării SESAR 2014 reprezintă cel mai mare forum de profil, un eveniment care aduce la un loc reprezentanţi ai institutelor de cercetare, universităţilor tehnice, ai industriei aviatice europene, ai serviciilor de trafic aerian, dar şi factori politici de deiczie.
Spaţiul Aerian Comun, SESAR, este un proiect iniţiat de Uniunea Europeană, pentru a răspunde nevoilor actuale ale pasagerilor.
Audio: Zilele Inovării SESAR 2014, la Madrid.
Experţii Comisiei au constatat, în ultimii ani, că actualele sisteme de control al traficului aerian sunt depăşite: SESAR s-a înfiinţat în anul 2007, sub forma unei reţele comune europene, construită pe baza parteneriatului public-privat, cu sediul la Bruxelles.
Scopul principal este de a moderniza aşadar sistemul european de management al traficului aerian – ATM. Anul acesta, proiectul a intrat în cea de-a treia şi ultimă fază , ce beneficiază de o finanţare de peste 2 miliarde de euro, bani furnizaţi în mod egal de Uniunea Europeană, Eurocontrol şi cei 15 parteneri din sectoarele public şi privat.
Potrivit planului, noua infrastructură ar urma să fie pe deplin dezvoltată şi implementată în următorul deceniu.
La forumul ce debutează marți la Madrid, participanţii vor discuta despre felul în care ar trebui să arate sistemul de management al traficului aerian, despre automatizarea completă, siguranţa personalului, aspectele legate de legislaţia în domeniu sau despre oportunităţile economice.
Deşi toată această strategie în domeniu pare stufoasă şi greu accesibilă publicului larg, reformarea procedurilor şi retehnologizarea în domeniu au o importanţă economică extrem de mare: potrivit datelor furnizate de Comisia Europeană, transportul aerian contribuie cu 220 de miliarde de euro la produsul intern brut european şi asigură în jur de 3 milioane de locuri de muncă.
Proiecţiile actuale indică faptul că traficul aerian se va dubla în următorii 20 de ani sau va creşte chiar de trei ori în anumite regiuni europene.