Workshop Bruxelles: Cum poate deveni sectorul public agent de inovare?
Este o întrebare la care vor încerca să răspundă participanţii la un workshop găzduit joi de Bruxelles şi dedicat serviciilor de guvernare digitală.
Articol de Arina Petrovici, 28 Aprilie 2016, 08:14
Cum poate deveni sectorul public agent de inovare? Este o întrebare la care vor încerca să răspundă participanţii la un workshop găzduit joi de Bruxelles şi dedicat serviciilor de guvernare digitală.
Conceptul de “open government” a fost lansat anii trecuţi, în încercarea de a conferi un plus de transparenţă instituţiilor guvernamentale, dar şi pentru a veni în sprijinul cetăţenilor cu informaţii şi cu servicii uşor accesibile.
Conceptul este derivat din mai largul “open data”– o idee potrivit căreia anumite informaţii ar trebui să fie accesibile şi disponibile oricui doreşte să le folosească şi să le transmită mai departe, fără restricţii legate de drepturi de autor.
AUDIO: Agenda Europeana. Euranet Plus.
“Open Government” reprezintă, prin urmare, un angajament la nivel guvernamental de a fi transparent şi deschis la colaborarea cu societatea civilă. Iar acest stil “deschis” de guvernare presupune folosirea mijloacelor novatoare de a coopera intra şi inter-ministerial, la nivelul întregului spectru guvernamental, dar şi în afara sa, cu mediul de afaceri, organizaţiile non-profit şi cu cetăţenii.
Prin e-guvernare, cetățenii și întreprinderile pot accea, la rândul lor, mai ușor agențiile și instituțiile guvernamentale pe cale electronică, nemaifiind nevoie să aștepte la coadă sau să manipuleze documente pe hârtie.
Guvernarea electronică oferă servicii mai bune, de două ori mai rapide şi la jumătate din costul actual.
Dar e-guvernarea nu implică doar activarea proceselor existente prin mijloace digitale, ci şi regândirea și transformarea căilor instituţionale în uz, având la bază beneficii și așteptări ale cetățenilor care determină o astfel de re-conceptualizare.
Workshop-ul de astăzi îşi propune să examineze posibile căi de eliminare a decalajului de cunoștințe dintre factorii de decizie și cei care le pun în practică, astfel încât să fie posibilă o colaborare puternică și continuă între instituții.
Participanții vor discuta despre tendințele viitoare, astfel încât ele să poată fi luate în calcul pentru strategia de e-guvernare și pentru coșul de servicii care trebuie conceptualizate.
Totodată, vor fi analizate capacitatea diferitelor organizații, care folosesc sisteme diverse, de a lucra împreună pentru schimbul de informații, precum și probleme legate de autentificarea utilizatorului, sign-on, protecția datelor, precum și accesul securizat al instituțiilor.