Turismul transnaţional
Europa rămâne o destinaţie turistică favorită la nivel mondial, însă analizele CE arată că rămân oportunităţi de afaceri în domeniu care nu sunt valorificate suficient.
Articol de Laurenţiu Văduva, 13 Septembrie 2016, 09:29
Europa rămâne o destinaţie turistică favorită la nivel mondial, însă analizele Comisiei Europene arată că rămân oportunităţi de afaceri în domeniu care nu sunt valorificate suficient.
Este tema unui atelier de lucru care va reuni astăzi la Bruxelles operatori turistici, oameni de afaceri şi administraţii locale.
A venit toamna, iar vacanțele și concediile au luat sfârșit. Cei tineri se întorc la școli și universități, iar adulții își reiau lucrul. S-ar zice că oportunităţile turistice s-au încheiat, însă, potrivit statisticilor europene, nu este deloc aşa.
AUDIO: Agenda europeana, Euranet Plus.
Rămâne o categorie socială care poate călători tot timpul anului şi beneficiază copios de această oportunitate, mai ales în statele membre dezvoltate. Aceştia sunt seniorii, care, ieşiţi la pensie, încearcă să îşi petreacă timpul într-un mod cât mai plăcut.
În limbajul de specialitate al operatorilor de turism există nu numai „high season”, adică lunile cele mai aglomerate la mare sau la munte, ci şi „middle season” şi chiar „low season”, adică perioadele mai puţin căutate pentru turismul în masă.
Cum pot operatorii de turism să valorifice aceste perioade cât mai bine ?
Workshop-ul de astăzi de la Bruxelles oferă companiilor şi instituţiilor interesate posibilitatea de a discuta cele mai bune practici în domeniu şi de a analiza totodată cum vor arăta aceste sezoane turistice în viitor.
Vorbim aici despre călătoriile transnaţionale sezoniere care, chiar în perioadele mai puţin căutate, pot aduce câştiguri frumoase, stimulând economia şi crearea de locuri de muncă şi contribuind totodată la creşterea competitivităţii sectorului turistic european.
Nu în ultimul rând, turismul dezvoltă regiunile şi stimulează dezvoltarea socială.
Uniunea Europeană sprijină constant acest sector economic şi doreşte chiar să-i maximizeze contribuţia la PIB-ul european.
De asemenea, obiectivul constant al Bruxelles-ului este menţinerea Europei în topul destinaţiilor favorite la nivel mondial, iar actuala Comisie a lansat deja câteva iniţiative pentru a stimula dezvoltarea pe orizontală a turismului sezonier.
Notăm aici sprijinul pentru dezvoltarea şi vizibilitatea ofertelor pe turismul transnaţional, creşterea accesului persoanelor vârstnice la pachetele turistice şi analize ale variaţiilor sezoniere ale fluxurilor de turişti.
Comisia va prezenta astăzi la Bruxelles şi rezultatele iniţiativei intitulate „Sezonul low şi middle în turism 2014-2016 – Către un turism prietenos cu toate categoriile de vârstă”.