Summit de afaceri în domeniul transporturilor
La Bruxelles are loc joi cea de-a doua ediţie a summitului dedicat celor care activează în domeniul transporturilor.
Articol de Adriana Leu, 27 Martie 2014, 12:25
În ultimii ani politica europeană de transport a contribuit la crearea de noi oporturnităţi de afaceri, prin reducerea costurilor, creşterea flexibilităţii, facilitarea accesului la numeroase pieţe şi crearea de noi tehnologii.
Ajuns la cea de-a doua ediţie, summit-ul de afaceri în domeniul transporturilor, găzduit de Comisia Europeană şi Siim Kallas, comisarul pentru transporturi, va reuni cei mai importanţi oameni de afaceri şi factorii de decizie pentru a discuta despre modul în care transportul poate contribui la atingerea obiectivelor europene pentru ocuparea forţei de muncă şi creştere economică.
Transporturile ocupă un loc important în preocupările Uniunii Europene, politica în domeniu fiind orientată pe eliminarea obstacolelor frontaliere între statele membre, contribuind astfel la libera circulaţie a persoanelor şi a bunurilor.
Audio: Summit de afaceri în domeniul transporturilor.
Pe lista obiectivelor politicii de transport se află asigurarea unei dezvoltări durabile a domeniului, extinderea reţelelor de transport în întreaga Europă şi creşterea gradului de siguranţă.
Politica în domeniul transporturilor nu uită însă de protejarea mediului înconjurător, astfel că Uniunea Europeană sprijină cercetarea şi introducerea de noi tehnologii ecologice de transport.
În plus, legislaţia europeană reduce limitele de emisii de dioxid de carbon în cazul autovehiculelor şi promovează atât eficientizarea consumului de carburant cât şi utilizarea combustibililor alternativi.
În ultimii 20 de ani, măsurile impuse de Uniunea Europeană au contribuit la asigurarea unui transport aerian, maritim şi rutier mai sigur, crearea unui program de lucru rezonabil pentru angajaţii din domeniu, crearea de noi alternative de transport pentru călători şi companii, a fost redusă poluarea şi s-au înregistrat progrese tehnologice care să conducă la un transport mai ecologic.
Cu toate acestea, companiile din domeniul transporturilor trebuie să răspundă unei serii de provocări: descongestionarea traficului rutier şi aerian solicită Europei cheltuieli anuale de aproape 1% din produsul său intern brut, iar estimările arată că traficul de mărfuri şi călători vor continua să se intensifice.
O altă problemă o constituie dependenţa de petrol, în proporţie de 96%, dar şi faptul că specialiştii atrag atenţia că până în 2050 petrolul va ajunge să coste dublu faţă de nivelul din 2005.
Uniunea Europeană trebuie să reducă, faţă de nivelul din 1990, cu 60 la sută emisiile de gaze cu efect de seră din sectorul transporturilor, iar infrastructura trebuie dezvoltată în mod egal pe întreg teritoriul blocului comunitar.
1 single EU #transport area, 0% urban CO2 emissions by 2030 #EUtransport summit countdown http://t.co/ez5YGCiIEhhttp://t.co/BrfM7Z4lAj
— Siim Kallas (@SiimKallasEU) March 26, 2014