Studiu privind competenţele adulţilor
Potrivit Comisiei Europene, concluziile raportului confirmă că o mare parte a forţei europene de muncă deţine un nivel scăzut de competenţe.
Articol de Adriana Leu, 08 Octombrie 2013, 10:42
Comisia Europeană şi Organizaţia de Cooperare şi Dezvoltare Economică vor publica marţi rezultatele unui nou studiu privind competenţele adulţilor.
Studiul referitor la competenţe va prezenta, pentru prima oară, date comparabile privind alfabetizarea, cunoştiinţele matematice şi abilităţile de rezolvare a problemelor pentru populaţia adultă din 24 de ţări europene.
Rezultatele acestui studiu vor arăta ce diferenţe există între pregătirea cetăţenilor din diferite state.
Potrivit Comisiei Europene, concluziile raportului confirmă că o mare parte a forţei europene de muncă deţine un nivel scăzut de competenţe, aspect ce constituie o provocare majoră pentru autorităţile naţionale şi internaţionale, în condiţiile în care cererea de forţă de muncă este în scădere, în timp ce nevoia de competenţe este într-o creştere permanentă.
Audio: Studiu european privind competenţele adulţilor.
Un raport dat publicităţii în toamna anului trecut de către Comisia Europeană evidenţia o realitate greu de acceptat într-o lume care beneficiază de atât de multe mijloace de informare şi de tehnologie de ultimă generaţie.
Conform raportului, unul din cinci adolescenţi în vârstă de 15 ani, precum şi aproape 75 de milioane de adulţi, sunt lipsiţi de competenţe de citire şi scriere de bază, ceea ce le îngreunează accesul la un loc de muncă şi le sporeşte riscul de sărăcie şi excluziune socială.
Pentru a contribui la combaterea acestui fenomen, Comisia Europeană a constituit un grup independent de experţi care să identifice modalităţile de creştere a gradului de alfabetizare.
Potrivit instituţiei europene, şi în cazul adulţilor este nevoie de măsuri urgente, în condiţiile în care aproape o treime din forţa de muncă deţine doar competenţe scăzute sau de bază în domeniu, iar estimările arată că procentul de locuri de muncă pentru care sunt necesare calificări înalte va creşte, până la sfârşitul acestui deceniu, la 35%, faţă de 29% cât este în prezent.
Miniştrii educaţiei din Uniunea Europeană au stabilit ca obiectiv comun, ca până în anul 2020 procentul adolescenţilor cu competenţe reduse de citire să fie micşorat de la 20, cât este în prezent, la mai puţin de 15 la sută, măsură care va contribui şi la creşterea ratei alfabetizării populaţiei de vârstă adultă.
Listen in: OECD Survey of Adult Skills 2013 launch today 11h (Brussels) http://t.co/RwrqmLFhjX via @OECD_Edu & @OECDLive#OECDskills
— OECD (@OECD) October 8, 2013