Strategia de realizare a Pieţei Unice Digitale
La o conferinţă ce va avea loc miercuri urmează să fie identificate proiecte digitale de succes ce pot contribui la dezvoltarea şi interconectarea regiunilor şi oraşelor europene.
Articol de Costin Grigore, 02 Decembrie 2015, 10:01
La 7 luni de la lansarea strategiei pentru Piaţa Unică Digitală, Comitetul European al Regiunilor face un bilanţ al progreselor înregistrate pană acum de acest amplu proiect de la care se aştepată să aducă anual peste 400 de miliarde de euro la PIB-ul Uniunii.
La o conferinţă ce va avea loc astazi urmează să fie identificate proiecte digitale de succes ce pot contribui la dezvoltarea şi interconectarea regiunilor şi oraşelor europene.
Pe internet găseşti acum de toate. Este unul din lucrurile la care s-a ajuns după o evolutie începută în 1968.
Audio: Agenda europeana. Euranet Plus.
De la două calculatoare conectate, astăzi vorbim de reţele de fibră optică şi wireless sau de tehnologia de stocare cloud şi de „Internetul tuturor lucrurilor”.
Tot mai multe servicii migrează din lumea fizică în cea digitală, devenind accesibile de oriunde şi prin orice fel de dispozitiv de la telefoanele inteligente până la televizoare sau autoturisme.
Tehnologiile digitale au fost etichetate deja drept cea de-a patra revoluţie industrială.
Toate aceste inovaţii au fost create pentru a ne face viaţa mai uşoară, aşa că de ce să nu profităm cât mai mult de pe urma lor?
Este întrebarea la care Uniunea Europeană încearcă să răspundă prin strategia de realizare a Pieţei Unice Digitale.
Un document care trebuie să ajute oamenii, oraşele şi regiunile europene să ţină pasul cu vremurile, spunea recent vicepreşedintele CE, Andrus Ansip, responsabil pentru Piața Unică Digitală
“Tehnologiile digitale ne-au transformat stilul de viaţă, modul în care muncim, comunicăm şi ne jucăm, modul în care facem afaceri"
"Trăim într-o zonă a schimbărilor, a oportunităţilor. Potenţialul este enorm.”
Iar Strategia pentru Piaţa Unică Digitală poate fi un motor foarte puternic de creştere economică, mai ales pentru cei care vor şti să-l tureze.
Este ceea ce consideră şi Comitetul European al Regiunilor, care vrea să identifice la conferinţa de astăzi ce direcţii de dezvoltare locală şi regională pot fi finanţate prin acest program european.
În primul rând este nevoie de reducerea decalajelor digitale între diverse localităţi şi regiuni europene. Deja economia digitală face ca unele aglomerări urbane să iasă în evidenţă, să funcţioneze mai bine.
Oraşe, unde există reţele wireless extinse, unde poţi afla imediat pe telefonul mobil unde sunt disponibile locuri de parcare, oraşe unde pe ecrane în statii poţi să afli cât timp mai este până când soseşte autobuzul, sau unde este cel mai apropiat centru de închiriat biciclete.
Apoi este nevoie de îmbunătăţirea competenţelor digitale ale europenilor indiferent de vârstă. Şi poate cel mai important lucru de realizat este creşterea încrederii cetăţenilor în sistemele electronice, acum una dintre barierele cele mai importante ce stă în faţa dezvoltării pieţei unice.
Un studiu Eurostat arată că jumătate dintre utilizatori şi-au limitat accesul pe internet din cauza temerilor legate de securitate şi privind folosirea datelor personale.
Dacă aceste provocări vor fi depăşite şi dacă strategia va fi implemetată complet, se estimează că Piaţa Unică Digitală va contribui cu 415 miliarde de Euro anual la PIB -ul Uniunii şi va creea sute de mii de locuri de muncă.