Serviciile de internet din UE, diferențe de preț și de calitate
Comisia Europeană atrage atenţia asupra diferenţelor de preţ şi de calitate a serviciilor din domeniul comunicaţiilor pe Internet, în funcţie de zona geografică.
26 Martie 2014, 09:38
Comisia Europeană vorbeşte despre o loterie geografică în care sunt implicaţi cei aproximativ 400 de milioane de utilizatori de Internet din Uniune.
Patru studii publicate de experţii de la Bruxelles atrag atenţia asupra diferenţelor de preţ, viteză şi diversitate a serviciilor în bandă largă.
Astfel, consumatorii pot plăti tarife de până la patru ori mai mari în unele state membre, chiar şi după adaptarea preţurilor la puterea de cumpărare din ţările respective.
Între ţările Uniunii, diferenţele de preţ sunt şi de 400% . Tarifele încep de la 10 euro pe lună, în funcţie de locul de reşedinţă şi pot ajunge chiar şi la 140 de euro.
Audio: Serviciile de internet din UE, diferențe de preț și de calitate.
Cele mai scăzute tarife sunt în România, Letonia sau Lituania, iar cele mai mari variaţii de preţuri sunt în Polonia.
Potrivit rapoartelor publicate de Comisie, 66% din europeni nu ştiu viteza conexiunii de Internet pentru care au semnat un contract cu un furnizor.
Grafic: serviciile CE pe baza unui studiu realizat de Van Dijk. Prețurile se referă la luna februarie 2013, sunt în EUR/lună, inclusiv TVA și se ajustează în funcție de paritatea puterii de cumpărare.Sursa: http://europa.eu
Mai mult, consumatorii ar beneficia de doar 75% din viteza conexiunii în bandă largă pentru care semnează un contract.
Cu toate că Bruxelles-ul face eforturi de uniformizare a pieţei, Comisia constată că acest sector continuă să funcţioneze pe baza a 28 de pieţe naţionale.
"Nu există o piață unică a internetului și această situație trebuie să se schimbe. Nu există niciun motiv întemeiat pentru care o persoană ar trebui să plătească de peste 4 ori mai mult decât altă persoană în Europa, pentru aceeași bandă largă." ....a spus comisarul european pentru Agenda Digitală, Neelie Kroes.
Publicarea studiilor are loc înainte de votul de săptămâna viitoare, din Parlamentul European, referitor la crearea unui continent conectat.
Este vorba de o strategie propusă de Comisie, care abordează tocmai aceste probleme sesizate în rapoarte.
Odată cu adoptarea reformelor propuse, consumatorii ar urma să beneficieze de drepturi noi, cum ar fi dreptul la un contract mai clar, simplu de înţeles.
Furnizorul sau contractul ar urma să fie mai uşor de schimbat sau modificat, dacă există nemulţumiri din partea clientului.
Totodată, operatorii vor fi obligaţi să ofere informaţii exacte referitoare la viteza de transmitere a datelor .
Several new #EU studies today on broadband across Europe. See here http://t.co/EsooPsPZji - shows we need consistency of #ConnectedContinent
— Neelie Kroes (@NeelieKroesEU) March 25, 2014