Seminar "Cum comunicăm politicile de dezvoltare europene?"
Politica de dezvoltare trebuie considerată o investiţie – a afirmat, în deschiderea evenimentului, Gonçalo Lobo Xavier, vicepreşedinte al Comitetul Economic şi Social European.
Articol de Arina Petrovici, 27 Noiembrie 2015, 17:04
Pentru al nouălea an consecutiv, Comitetul Economic şi Social European organizează un seminar dedicat comunicării şi ataşaţilor de presă din societatea civilă.
De această dată, participanţii vor răspunde la întrebarea „Cum comunicăm politicile de dezvoltare europene?”.
2015 – Anul European al Dezvoltării – se apropie de final, aşa că, este un moment bun pentru a reflecta la realizările, valoarea adăugată şi învăţămintele sale, în special în domeniul comunicării, şi la următoarea problemă pe agendă: punerea în practică a Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă.
Politica de dezvoltare trebuie considerată o investiţie – a afirmat, în deschiderea evenimentului, Gonçalo Lobo Xavier, vicepreşedinte al Comitetul Economic şi Social European.
Audio: Agenda europeana. Euranet Plus.
O investiţie în viitorul dezvoltării şi al ţărilor dezvoltate, dar şi în reducerea sărăciei în lume, în asigurarea dezvoltării durabile la nivel economic, social, de mediu şi în promovarea democraţiei, a domniei legii, a bunei guvernanţe şi a respectării drepturilor omului.
Politica de dezvoltare – mai spune oficialul european – nu poate fi lăsată în seama fiecărui stat ori exclusiv în mâna instituţiilor Uniunii Europene: are neoie de susţinere din partea tuturor actorilor din societatea civilă şi a cetăţenilor. Iar pentru a beneficia de sprijinul publicului avem nevoie de instrumente şi de strategii de comunicare eficiente.
Acest seminar găzduit de Luxemburg va acorda o atenţie sporită strategiilor şi instrumentelor de comunicare pe care diverşi actori – instituţii, dar şi ONG-uri, jurnalişti şi fotojurnalişti – le-au utilizat pentru a comunica aspecte legate de dezvoltare.
Prima secţiune va fi dedicată Anului European al Dezvoltării 2015 şi analizării strategiei de comunicare pe care au ales-o instituţiile europene şi alţi actori implicate în promovarea acestui an.
Al doilea atelier va analiza ONG-urile şi presa care lucrează pe teren, în ţările în curs de dezvoltare, şi instrumentele la care recurg acestea pentru a sensibiliza, suscita interesul şi susţinerea publicului. În sfârşit, cea de a treia secţiune va examina cu interes Obiectivele de Dezvoltare Durabilă recent adoptate.
Participanţii vor evalua strategiile de comunicare în curs de elaborare pentru a comunica respectivele obiective, punând un accent special pe cele vizând condiţiile de lucru şi de mediu.
În cadrul seminarului, se urmăreşte identificarea strategiilor cele mai eficiente şi explorarea unor noi modalităţi de a comunica politica europeană de dezvoltare şi, astfel, de a cuceri sprijinul cetăţenilor Uniunii Europene.
Seminarul va constitui, totodată, o excelentă ocazie de a intra în contact cu uriaşa muncă depusă de membrii Comitetul Economic şi Social European, pentru ca obiectivele Uniunii să devină realitate.