Recomandări pentru îmbunătăţirea monitorizării medicale a piloţilor
În iulie anul trecut, Agenţia Europeană pentru Securitate Aeriană relaxase prevederea ca un al doilea membru al echipajului să fie tot timpul prezent în cockpit.
Articol de Arina Petrovici, 30 August 2016, 11:17
Agenţia Europeană pentru Securitate Aeriană a emis oficial recomandări pentru îmbunătăţirea monitorizării medicale a piloţilor, la aproape un an şi jumătate de la prăbuşirea avionului Germanwings în Alpii francezi.
AUDIO: Agenda europeana. Euranet Plus.
Agenţia Europeană pentru Securitate Aeriană a fost însărcinată de Comisia Europeană să identifice vulnerabilităţile din sistem care au permis copilotului Andreas Lubitz să prăbuşească voluntar, la 24 martie 2015, avionul care efectua cursa Barcelona – Düsseldorf, provocând moartea a 149 de oameni.
În luna iulie a aceluiaşi an, Agenţia a emis o serie de recomandări pe care acum le-a reluat, după consultări cu reprezentanţii industriei aeriene, într-un document care va servi Comisiei Europene drept bază pentru a face propuneri legislative în domeniu, până la finalul acestui an.
Agenţia doreşte o intensificare a examinărilor medicale a piloţilor, prin introducerea controalelor cu privire la consumul de droguri şi alcool şi a unei evaluări complete a stării lor de sănătate mintală, dar şi o monitorizare mai riguroasă în cazul celor cu antecedente psihiatrice.
Totodată, organismul european cere îmbunătăţirea procedurilor legate de formarea şi supervizarea medicilor care urmăresc starea de sănătate a piloţilor şi prevenirea tentativelor de fraudă, prin obligarea centrelor de examinare medicală a piloţilor să semnaleze cotroalele incomplete.
În iulie anul trecut, Agenţia Europeană pentru Securitate Aeriană relaxase prevederea ca un al doilea membru al echipajului să fie tot timpul prezent în cockpit.
Acum, însă, a decis să revizuiască acest conţinut, după consultări cu reprezentanţii industriei aeriene, şi cere companiilor să evalueze, caz cu caz, riscul presupus de prezenţa unei singure persoane în cabina de pilotaj.
Un purtător de cuvânt al Agenţiei a explicat pentru France Presse că evaluarea riscului poate fi rezumată astfel: cât de bine vă cunoaşteţi echipajul şi cât de bine controlaţi riscul în organizaţia din care faceţi parte? În funcţie de rezultatul evaluării, operatorul poate institui obligaţia ca în cockpit să se afle, în permanenţă două persoane.
Amintim că raportul final al anchetatorilor a stabilit că avionul Germanwings, o companie a grupului german Lufthansa, a fost prăbuşit la sol cu intenţie, de pilotul Andreas Lubitz, după ce s-a închis singur în cockpit.
În vârstă de 27 de ani, bărbatul suferise în trecut grave tulburări psihologice.