Protejarea consumatorilor de pe piaţa aplicaţiilor online
Comisia Europeană anunţă progrese în protejarea consumatorilor de pe piaţa aplicaţiilor online, dar cere mai multă implicare din partea companiilor de profil.
21 Iulie 2014, 13:07
Executivul comunitar face de ceva vreme eforturi pentru a-i feri pe utilizatorii de Internet de abuzuri şi fraude.
În paralel cu încurajarea dezvoltatorilor de aplicaţii – programe şi soluţii care uşurează viaţa de zi cu zi, experţii europeni sunt preocupaţi de neregulile constatate la cei care oferă jocuri online sau aplicaţii asemănătoare, de divertisment, recomandate ca fiind gratuite.
Comisia aminteşte, că la sfârşitul anului trecut, autorităţile naţionale din reţeaua de protecţie a consumatorilor au transmis o poziţie comună către Apple, Google şi Interactive Software Federation.
Audio: Protejarea consumatorilor de pe piaţa aplicaţiilor online.
Companiilor li se cerea, concret, să aibă în vedere practicile ilegale din domeniu şi să vină cu soluţii. Comisia remarca, printre altele, că jocurile şi aplicaţiile care se promovează fiind gratuite implică ulterior o serie de costuri şi că, de multe ori, destinatarii, în principal copiii, sunt îndemnaţi să facă achiziţii pentru a avansa în joc.
La fel de grav este faptul că, în anumite cazuri, banii sunt luaţi de pe cardurile utilizatorilor pur şi simplu, prin setări implicite, fără a se comunica acest lucru. În foarte puţine situaţii sunt disponibile şi adrese de poştă electronică, prin care clienţii pot solicita lămuriri sau semnala problemele.
Confruntată aşadar cu un val de plângeri, Comisia Europeană şi statele membre şi-au unit forţele în prima acţiune coordonată de acest tip.
Dincolo de declaraţiile optimiste, se poate remarca faptul că nu toate companiile şi-au respectat angajamentele luate. Potrivit unui comunicat al Bruxelles-ului, Google şi-a adaptat setările pentru ca plăţile să nu mai poată fi debitate automat, însă întregul pachet de modificări va fi gata ceva mai târziu, în toamna acestui an.
Gigantul Apple în schimb nu a propus nicio soluţie imediată la problemele semnalate, dar, potrivit executivului comunitar, dialogul cu reprezentanţii companiei va continua.
Continuă şi discuţiile cu asociaţiile dezvoltatorilor de jocuri online şi aplicaţii – cu scopul declarat de a elabora standarde în domeniu, prin care neregulile să fie eliminate.