Programul Media, "o garanţie a calităţii pentru filmele europene"
Comisarul pentru economia şi societatea digitală, Günther Oettinger, prezent astăzi la Cannes, spune că programul Media a devenit o garanţie a calităţii pentru filmele europene.
Articol de Daniela Coman, corespondent RRA în Franța, 16 Mai 2016, 10:02
Festivalul de film de la Cannes, aflat în plină desfăşurare este o excelentă ocazie pentru a marca a XXV-a aniversare a programului european Media ce sprijină cinematografia şi industria audiovizuală în uniune.
Media, care face parte din programul european mai larg numit Europa Creativă, sprijină în fiecare an aproximativ 2000 de filme, seriale de televiziune şi alte proiecte europene din audiovizual în toate etapele lor, de la scrierea scenariului până la promovare şi distribuţie.
AUDIO: Agenda europeana. Euranet Plus.
Din 1991, când a fost creat, acest program a contribuit la formarea a peste 20 de mii de producători, regizori şi scenarişti cărora le-a facilitat totodată accesul la formare în domeniul noilor tehnologii.
Comisarul pentru piaţa unică digitală şi vicepreşedinte al comisiei, Andrus Ansip, care va participa la manifestările de astăzi de la Cannes, afirmă într-un comunicat că programul Media a avut un loc major pentru ca filmele europene să ajungă în faţa unui public nou din alte ţări decât cea de origine.
La rândul său, comisarul pentru economia şi societatea digitală, Günther Oettinger, prezent astăzi la Cannes, spune că programul Media a devenit o garanţie a calităţii pentru filmele europene.
Aproape jumătate din producţiile aflate în competiţie pentru trofeul Palme d'Or de anul acesta au fost sprijinite de Uniunea Europeană prin acest program.
Zece din cele 21 de filme aflate în competiţia oficială au primit fonduri prin programul Media, între care şi cele ale regizorilor români Cristi Puiu şi Cristian Mungiu, iar programul se adaptează în permamenţă la nevoile audiovizualului şi ca dovadă luna viitoare va fi acordată o nouă finanţare, în valoare de 121 de milioane de euro pentru sectoarele cultural şi creativ care să genereze la rândul ei credite bancare de peste 600 de milioane de euro pentru proiecte audiovizuale.
În 25 de ani 40 de producţii sprijinite prin acest program au câştigat la Cannes trofeul Palme d'Or, marele premiu sau premiul pentru cel mai bun regizor.
Tot datorită programului Media, numărul celor care vizionează producţii cinematografice europene a crescut foarte mult.
Din totalul biletelor de cinema vândute în Europa în 2014 peste 33% au fost pentru producţii europene, o creştere de peste 25% faţă de 2010, potrivit datelor Comisiei Europene.