Noile metode de comunicare în era globalizării
Bruxelles-ul găzduiește astăzi un seminar pe tema noilor metode de comunicare în era globalizării și a noilor provocări prin care trece UE.
Articol de Mihaela Mihai, 18 Octombrie 2016, 10:13
Bruxelles-ul găzduiește astăzi un seminar pe tema noilor metode de comunicare în era globalizării și a noilor provocări prin care trece Uniunea Europeană.
Pe 24 iunie, Uniunea Europeană se trezea sub șocul provocat de rezultatele referendumului organizat cu o zi în urmă în Marea Britanie.
AUDIO: Agenda europeana. Euranet Plus.
Mai mult de jumătate dintre locuitorii Regatului Unit se pronunțaseră prin vot în favoarea ieșirii țării lor din spațiul comunitar.
Era pentru prima oară când un stat membru decidea să părăsească Uniunea.
Rezultatele au luat prin sprindere și pentru că tabăra celor care au susținut ieșirea din Uniune a fost majoritară în zonele defavorizate ale Angliei și în Țara Galilor. O regiune care a primit de la bugetul comunitar peste 4 miliarde de lire britanice începând cu 2002, după cum a anunțat recent comisarul European pentru politică regională, Corina Creţu.
În opinia sa, decizia luată de Marea Britanie ar trebui să fie o lecție pentru Uniunea Europeană în ceea ce privește modul în care îi informează pe cetățeni despre felul în care sunt cheltuite fondurile comunitare în regiuni defavorizate.
Ar fi putut comunica mai bine oficialii Uniunii Europene? Ce lecţii au de învăţat instituţiile comunitare şi administraţia publică din toate statele membre? Sunt întrebări la care vor încerca să răspundă la seminarul organizat astăzi la Bruxelles reprezentanți ai Comisiei Europene, profesori de jurnalism și directori de comunicare în cadrul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică.
Discuțiile vor trece în revistă situația de după referendumul din Marea Britanie, ascensiunea mișcărilor populiste în Europa, dar și modul în care rețelele de socializare schimbă comunicarea dintre autoritățile publice și cetățeni.
Gazdă va fi Emily O'Reilly, Ombudsman European, funcție similară cu cea de avocat al poporului. Instituția prelucrează plângerile prin care cetăţeni, întreprinderi şi organizaţii din Uniunea Europeană semnalează cazuri de administrare defectuoasă din partea instituţiilor sau agenţiilor comunitare.
Plângerile pot viza orice încălcare a legislaţiei sau nerespectarea principiilor bunei administrări, precum practici inechitabile, discriminare, abuz de putere, lipsa informaţiilor sau refuzul de a furniza informaţii, întârzieri nejustificate sau proceduri incorecte.
Ombudsmanul european un organism independent şi, prin urmare, nu acceptă sugestii din partea guvernelor sau a altor entităţi.