Cum să atragem mai multe investiţii pentru dezvoltarea turismului european?
Conferinţa la nivel înalt, de marti, de la Bruxelles, are pe agendă, pe lângă atragerea de investiţii în turismul european, şi îmbunătăţirea competenţelor şi a mediului comercial.
Articol de Daniela Coman, corespondent RRA în Franța, 05 Aprilie 2016, 09:36
Cum să atragem mai multe investiţii pentru dezvoltarea turismului european?
Este întrebarea la care se caută un răspuns, astăzi, la Bruxelles, la o conferinţă la nivel înalt.
Europa este destinaţia turistică favorită, la nivel mondial.
Cu un rol esenţial în dezvoltarea multor regiuni europene, unde este adesea singura activitate, turismul dispune de un mare potenţial pentru noi locuri de muncă. Iar, în timpul crizei economice, a fost singura ramură cu creştere.
AUDIO: Agenda europeana. Euranet Plus.
Conferinţa la nivel înalt, de marti, de la Bruxelles, are pe agendă, pe lângă atragerea de investiţii în turismul european, şi îmbunătăţirea competenţelor şi a mediului comercial, cu scopul de a întări competitivitatea în acest sector.
În prezenţa comisarului european pentru piaţa internă, industrie şi IMM-uri, Elżbieta Bieńkowska, miniştri din ţările membre, euro-parlamentari, lideri regionali şi locali, precum şi specialişti în industria turistică, vor evalua şi modul în care fondurile europene pot fi mai bine folosite pentru dezvoltarea turismului.
O altă temă este competenţa personalului care lucrează în domeniu şi accesul său la formare profesională cât mai diversificată.
Uniunea Europeană pune la dispoziţie bani, în special prin intermediul Fondului european de dezvoltare regională, pentru valorificarea capitalului natural, istoric şi cultural al regiunilor, oraşelor, satelor, peste tot în ţările membre. În plus, au apărut noi tipuri de turism, care au într-adevăr un viitor.
Este confirmat deja succesul turismului rural sau ecologic, care oferă pe lângă peisajele naturale deosebite şi linişte, produse tradiţionale, gastronomice sau de artizanat. Iar aici există un mare potenţial de creare de întreprinderi mici şi mijlocii sau mici afaceri de familie.
Odată cu creşterea mediei de viaţă a europenilor, se dezvoltă bine turismul pentru vârstnici, cu valorificarea inclusiv a perioadelor de extrasezon, când seniorilor li se pot oferi servicii turistice sau chiar tratamente balneare şi geriatrice, la preţuri avantajoase.
Avem şi turismul industrial: amatorii pot vizita diverse întreprinderi, li se explică procesul industrial, echipamentele cu care se lucrează, modul în care materiile prime se transformă în produse finite. Şi nu este nimic ieşit din comun aici: există enorm de mulţi oameni curioşi să vadă astfel de lucruri.