Crearea unei pieţe unice digitale, prioritate a Comisiei Junker
Europa "nu poate să fie vârful de lance al revoluţiei digitale, în condiţiile unui amalgam de 28 de norme diferite în domeniul telecomunicaţiilor", a spus Gunther Oettinger.
26 Martie 2015, 09:52
Comisia Europeană a stabilit principalele direcţii de acţiune asupra cărora se va concentra activitatea în contextul pregătirii strategiei globale privind piaţa unică digitală.
Crearea unei pieţe unice digitale constituie o prioritate a Comisiei Juncker, iar această strategie urmează a fi prezentată în luna mai.
Tehnologia digitală este parte a vieţii cotidiene. De la urmarea de cursuri online la vizionarea de filme, de la a cumpăra sau a vinde online la a intra în legătură cu prietenii, internetul este o sursă nepreţuită de oportunităţi digitale.
Însă, în fiecare zi, cetăţenii şi întreprinderile din Uniunea Europeană se confruntă cu numeroase obstacole: de la geoblocare sau ineficienţă în livrarea transfrontalieră a coletelor la imposibilitatea conectării la o serie de servicii disponibile online.
Audio: Agenda Europeană. (Euranet Plus)
De prea multe ori, serviciile digitale se limitează la frontierele naţionale.
Pentru Comisia Juncker, înlăturarea acestor obstacole şi crearea unei pieţe unice digitale constituie o prioritate: „digitalizarea” libertăţilor pieţei unice a uniunii şi stimularea creşterii economice şi a creării de locuri de muncă pe continentul nostru.
Colegiul comisarilor a avut în această săptămână o primă discuţie pe tema strategiei privind piaţa unică digitală, care este prevăzută să fie prezentată în luna mai, şi a stabilit principalele domenii asupra cărora Comisia îşi va concentra activitatea astfel încât să aducă schimbări reale atât pentru consumatori, cât şi pentru întreprinderi.
Potrivit comisarului pentru economie digitală şi societate digitală, Günther Oettinger, Europa nu poate să fie vârful de lance al revoluţiei digitale, în condiţiile unui amalgam de 28 de norme diferite în domeniul serviciilor de telecomunicaţii, al drepturilor de autor, al securităţii informatice sau al protecţiei datelor.
La dezbaterea de miercuri s-au stabilit trei domenii principale asupra cărora se va concentra acţiunea Comisiei în acest mandat.
Primul este asigurarea unui acces mai bun al consumatorilor şi al întreprinderilor la bunurile şi serviciile digitale.
Al doilea domeniu îl reprezintă configurarea mediului astfel încât reţelele şi serviciile digitale să prospere.
Cea de-a treia direcţie de acţiune este crearea unei economii şi a unei societăţi digitale europene cu potenţial de creştere pe termen lung.
EU #DigitalSingleMarket strategy will cover 3 key areas. Concrete proposals on May 6 http://t.co/tVY9Tp7glv@Ansip_eupic.twitter.com/NaVdesPXMB
— Digital Agenda (@DigitalAgendaEU) 25 martie 2015